Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

آشنایی با یکی از زنان مهندس دانشگاه UBC

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تعداد زنان مهندس به طور کلی کم است و هنوز رشته‌های مهندسی بیشتر مختص به مردان شناخته می‌شود.
Cecilia Liu می‌گوید که هنگام انتخاب یکی از رشته‌های مهندسی اصلا به این موضوع فکر نمی‌کرد که این رشته بیشتر برای مردان است.

بد نیست به مناسبت روز جهانی زن در هشتم مارس نگاهی به وضعیت زنان مهندس در کانادا داشته باشیم. طبق گزارش مهندسان کانادا، در حالی که بیش از نیمی از جمعیت کانادا زن هستند حضور بسیار کم رنگی در رشته‌های مهندسی دارند و تنها ۱۳٪ از فارغ التحصیلان این رشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

البته این آمار در حال افزایش است. خانم Liu که دانشجوی سال چهارم یکی از رشته‌های مهندسی در دانشگاه UBC است می‌گوید حدود ۲۵٪ همکلاسی‌هایش زن هستند که بیش از میانگین است. در سراسر کانادا تنها حدود ۲۰٪ کل ثبت نام‌ها برای شرکت در کلاس‌های آمادگی دانشگاه در رشته‌های مهندسی زن هستند.

خانم Liu معتقد است: همکاری با سایر خانم‌ها و حمایت از یکدیگر احساس خوبی دارد. او در دوران دبیرستان به مهندسی علاقه مند شد و برای انتخاب آن تردیدی به دل راه نداد.

امسال او رهبر تیمی ۸۰ نفره از دانشگاه است که در طراحی و ساخت خودروهای کم مصرف بنزینی و الکتریکی کار می‌کنند تا در مسابقات Shell Eco-Marathon Americas که از ۳ تا ۶ آوریل در کالیفرنیا برگزار می‌شود شرکت کنند.
او می‌گوید تیم به سختی تلاش می‌کند که وسایل نقلیه بیشترین مسافت را با سوخت کم طی کنند. همچنین برای اولین بار خودشان با خودروی الکتریکی وارد رقابت می‌شوند.

امسال برای بار یازدهم است که تیم دانشگاه در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و در دو بخش Prototype و UrbanConcept حاضر هستند.

در بخش Prototype از تیم ها می‌خواهند تا نگاهی به آینده داشته باشند بر روی کاهش اصطکاک و به حداکثر رساندن بهره وری تلاش کنند، در حالی که گروه UrbanConcept برای طراحی وسایل نقلیه که انرژی مصرفی کم و کارایی بالایی در جاده‌ها دارند فعالیت می‌شود.

او هرگز تفاوتی بین خودش و دانشجوهای مرد احساس نکرده و همیشه امکانات یکسانی برایشان فراهم بوده است بنابراین دخترها را تشویق می‌کند تا به این مسائل فکر نکنند و شغل رویاهایشان را پیدا کنند.

به نظر او تنها کافی است تمام تمرکزتان را روی کاری که به آن علاقه دارید بگذارید و اجازه ندهید حرف دیگران تاثیری روی شما داشته باشد. اگر والدین، معلم‌ها یا دوستانتان نیز مشوقتان باشند همه کارها آسان‌تر خواهد شد. در هر صورت اگر خودتان را باور کنید دیگر سایر موارد اهمیتی ندارد، به دنبال رویتان بروید.

منبع: vancourier