Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

نوسازی ناوگان STARS‌ با بودجه ۱۳ میلیون دلاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

STARS در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ ماموریت هوایی را در آلبرتا انجام داده و تعداد ماموریت‌های آنان از سال ۱۹۸۵ از ۴۰٫۰۰۰ مورد گذشته است.

با توجه به اختصاص بودجه ۱۳ میلیون دلاری برای نوسازای ناوگان STARS‌ آن‌ها پروسه جایگزینی هلیکوپترها را آغاز کرده‌اند. Sarah Hoffman وزیر بهداشت می‌گوید: این پروژه یک سرمایه گذاری است تا تمامی اهالی آلبرتا بدون نگرانی از آن که کجا هستند به خدمات سلامتی دسترسی داشته باشند و STARS نقش بزرگی در آن دارد.

به گفته Andrea Robertson مدیرعامل STARS‌ از این بودجه برای خرید هلیکوپترهای جدید H145 استفاده می‌شود و انتظار می‌رود تا یک ماه دیگر آن ‌ها آماده فعالیت باشند. در ماه آوریل شاهد هواپیماهای جدید در کلگری خواهیم بود.

البته بلافاصله از آنان استفاده نمی‌شود بلکه نیاز است ابتدا خدمه با آن آشنا شوند که این فرآیند چند ماه طول می‌کشد و احتمالا در تابستان شاهد پرواز هلیکوپترهای جدید خواهیم بود.

هلیکوپترهای جدید جایگزین مدل‌های BK117 خواهند شد که قدیمی شده‌اند و ارائه خدمات با آن و همچنین تعمیراتشان کار دشواری است. Andrea Robertson ادامه داد: در واقع H145 یک نسخه جدید و به روز شده از ناوگان BK117 است. ما ۳۴ سال است که با این برند همکاری داریم و با آن کاملا آشنا هستیم. از طرفی آن‌ها امتحان خود را پس داده‌اند.

جمع آوری بودجه برای نوسازی ناوگان STARS‌ ادامه خواهد داشت. جایگزینی کامل ناوگان سال‌ها ادامه خواهد داشت. البته امیدواریم طی ۳ تا ۵ سال پروژه به اتمام برسد.

STARS پس از جایگزینی، هلیکوپترهای کهنه را خواهد فروخت و انتظار می‌رود با پول فروش آن بتواند دو هلیکوپتر جدید خریداری کند.

STARS‌ در کلگری، ادمونتون و Grande Prairie پایگاه دارد و در سال گذشته ۱۴۵۰ ماموریت داشته است.

منبع: cbc.ca