Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

12 درصد از کانادایی ها، رابطه بدون تعهد را ترجیح می دهند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نتایج یک نظرسنج که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) انجام شده است، نشان می دهد که درصد قابل توجهی از بزرگسالان کانادایی، یا در رابطه بدون تعهد (رابطه باز) هستند یا چنین رابطه ای را ترجیح می دهند.

این موضوع یکی از یافته های کلیدی این مطالعه جدید بوده که روز دوشنبه در مجله تحقیقات جنسی منتشر شده است. این مطالعه برای اولین بار در خارج از آمریکا به منظور ارزیابی میزان گستردگی روابط باز با استفاده از نمونه آزمایشی، بررسی شده است.

محققان این مطالعه را بر روی 2000 نفر کانادایی انجام دادند و متوجه شدند که در حال حاضرچهار درصد از این افراد در رابطه باز هستند و 20 درصد دیگر نیز قبلا در یک رابطه باز بوده اند.

در همین حال، بیش از 10 درصد (12 درصد) گفته اند که رابطه باز “رابطه ایده آل” آنها است.

به گفته Nichole Fairbrother، سرپرست این تحقیق و دستیار پروفسور در دانشگاه UBC، بخش روانپزشکی :”یافته های ما نشان می دهد که تعداد بیشتری از مردم دوست دارند که رابطه باز داشته باشند. این احتمال وجود دارد که مردم، در حال حاضر راحت تر در مورد این موضوع صحبت می کنند، اما قبلا به دلیل ننگ  مرتبط با این نوع روابط صحبتی در مورد آن نمی کردند.”

حتی با وجود ننگی که در این روابط وجود دارد، هنوز هم بسیاری از کانادایی ها هستند که دوست دارند در روابط باز باشند.

رابطه باز، رابطه ای است که در آن افراد قبول می کنند تا از نظر رابطه جنسی، احساسی و عاطفی با بیش از یک پارتنر در رابطه باشند.

برای انجام این مطالعه، محققان با همکاری شرکت Ipsos تحقیق بازار انجام دادند و یک پرسشنامه آنلاین را به 2000 نفر کانادایی بین 18 تا 94 ساله ارسال کردند.

تقریبا تعداد مساوی مرد و زن به این نظرسنجی پاسخ دادند. پنجاه و پنج درصد از پاسخ دهندگان ازدواج کرده یا با یک نفر پارتنر زندگی می کردند. در حالی که 31 درصد مجرد بودند، 10 درصد از هم جدا شده یا طلاق گرفته بودند و تقریبا چهار درصد نیز بیوه بودند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد افرادی که روابط باز را ترجیح می دهند، اغلب جوان هستند. مردان نیز بیش از از زنان، احتمال دارد که یک رابطه باز را به عنوان رابطه ایده آل خود معرفی کنند.

رضایت از رابطه بین افراد در روابط تک شریکی و باز به طور قابل توجهی تفاوت نداشت.

به گفته سرپرست این تحقیق: “با توجه به اینکه تعداد کمی از پاسخ دهندگان اعلام کردند که روابط باز را ترجیح می دهند، ممکن است برای ارائه دهندگان خدمات بهداشت روانی مفید باشد تا با زوجین در جلسات تراپی در این مورد صحبت کنند.”

محققان از صدها نفر از دانشجویان UBC و دانشگاه Ryerson نیز خواسته اند تا به این پرسشنامه پاسخ دهند تا بتوانند به یک ارتباط معنادار برای شناسایی ویژگی های افرادی که چنین روابطی را ترجیح می دهند دست پیدا کنند. نتایج این داده ها در حال بررسی است.

این تحقیق با کمک Trevor Hart، استاد روانشناسی و مدیر آزمایشگاه پیشگیری از HIV، در دانشگاه Ryerson، و Malcolm Fairbrother، یک جامعه شناس در دانشگاه Umeå در سوئد، انجام شده است.

منبع: DailyHives