Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بسته بندی جدید سیگار در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت همواره دنبال پیدا کردن راه‌هایی جدید برای غیر مطلوب نشان دادن سیگار به کانادایی‌ها است. برای نمونه می‌توان به عکس‌های افراد در حال مرگ به خاطر سرطان، کودکان دارای بیماری‌های تنفسی و عکس‌های وحشتناکی از ریه‌های آسیب دیده بر روی بسته بندی سیگار اشاره کرد که البته این موارد کافی نبود و سازمان بهداشت کانادا مقرراتی برای بسته بندی جدید سیگار در کانادا وضع کرده است.

برچسب‌های هشدار دهنده بدون تغییر باقی می‌مانند اما سایر قسمت‌ها، شامل قوانین بسته بندی جدید سیگار می‌شود و باید بسیار ساده باشد.

وزیر بهداشت Ginette Petitpas Taylor گفت: «ما تعهد خود را برای اجرای الزامات بسته بندی ساده برای دخانیات انجام داده ایم. شواهد حاکی از آن است که بسته بندی ساده یک راه موثر برای کاهش مصرف دخانیات، به ویژه در میان جوانان است. کاهش میزان سیگار کشیدن در میان کانادایی ها برای ما مهم است.»

مقررات جدید بخشی از استراتژی دخانیات کانادا است. Health Canada برآورد می کند که بیش از ۴ میلیون کانادایی (۱۷٪) از تنباکو استفاده می کنند و اکثر سیگاری ها در طول نوجوانی یا اوایل جوانی جذب این عادت می‌شوند (بهترین زمان برای تصمیم گیری). استراتژی دولت کاهش ۵ درصدی مصرف مواد مخدر تا سال ۲۰۳۵ است.

Rob Cunningham، تحلیلگر ارشد سیاسی  انجمن سرطان کانادا، در این باره گفت: «کانادا پیشرو جهانی اتخاذ بهترین تصمیم‌های بسته بندی ساده تنباکو در جهان است. ما قویا از این مقررات حمایت می کنیم. بسته بندی ساده تنباکو از جوانان محافظت می کند، مصرف دخانیات را کاهش و جان ها را نجات می دهد.»

منبع: Dailyhive