Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

مشاهده قارچ‌های کشنده در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مرکز کنترل بیماری های بریتیش کلمبیا درباره قارچ‌های سمی و کشنده‌ای که در شهر و ساحل ونکوور دیده شده‌اند به شهروندان هشدار دارد.

قارچ آمانیتا فالوئیدس مشهور به “کلاهک مرگ” شباهت بسیاری با  قارچ‌های معمولی و خوراکی و دیگر گونه‌های قارچ‌های خوراکی آسیایی دارد.

سخنگویمرکز کنترل بیماری های بریتیش کلمبیا گفت: قارچ‌های سمی در زمین شخصی واقع در محله Yukon و خیابان دهم غربی که فاصله چندانی با مرکز شهر ندارد دیده شده‌اند.

مرحله اول علائم ناخوشی حدود 6 ساعت پس از مصرف قارچ آشکار می شود و شامل دردهای شکمی، استفراغ، و اسهال شدید و احتمالا خونی می باشد.

به گفته مرکز کنترل بیماری‌های بریتیش کلمبیا این قارچ‌ها بومی جنگل‌های منطقه نیستند بلکه توسط ریشه درختانی که در ویکتوریا و ونکوور کاشته شدند به این‌ جا آورده شدند.

تا این لحظه مرکز سلامت نمی‌تواند با قطعیت بگویید که سایر نواحی بریتیش کلمبیا هم آلوده شده‌اند یا خیر؟

از مردم خواسته شده تا در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی سریعا گزارش دهند. امکان گزارش دهی آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر نیز فراهم شده است.

اگر قارچ سمی خوردیم چکار کنیم؟

مسئولین هشدار داده‌اند که قارچ‌های سمی آسیب‌های زیادی به کبد، کلیه و سایر اندام‌ها وارد می‌کنند و می‌توانند مرگ آفرین باشند.

در سال ۲۰۱۶ کودکی بر اثر خوردن قارچ در مرکز شهر ویکتوریا جان خود را از دست داد.

افرادی که مشکوک به خوردن قارچ سمی هستند باید سریعا به اورژانس مراجعه کنند و زمان درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای سرعت بخشیدن به روند درمان و تاثیر بهتر آن توصیه شده که نمونه‌ای از قارچ خورده شده را با خود به مرکز درمان ببرید و اطلاعاتی از محل یافتن آن نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد.

لطفا اگر این قارچ و یا هرگونه قارچی شبیه به کلاه مرگ را دیدید، به هیچ عنوان آن را نخورید و از طریق وبسایت دولت بریتیش کلمبیا وجود قارچ را اطلاع رسانی کنید و یا با استفاده از شماره ۱1-800-567-8911 با The Drug & Poison Information Centre تماس بگیرند.

علائم مسمومیت با قارچ مرگ عبارتند از: فشار خون پایین، تهوع و استفراغ (که ۸ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف غذا آغاز می‌شود). پس از گذشت بیش از ۲۴ ساعت، علائم ظاهرا ناپدید می‌شوند و فرد ممکن است تا ۷۲ ساعت احساس بهبودی داشته باشد.

منبع: Dailyhive