Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

راهنمای مراقبت از سگ‌های حساس در هوای گرم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اکثر ما می‌دانیم که نباید سگ‌ها (یا بقیه حیوانات خانگی) را در مکان‌های بسته مثل اتومبیل به حال خود رها کنیم. چراکه گرمای هوا در این فصل می‌تواند آنها را از بین ببرد.

اما حتی در فضای باز هم، نور آفتاب روی بسیاری از سگ‌ها تاثیرات بدی دارد.

این پیامی است که انجمن جلوگیری از خشونت علیه حیوان‌ها در بریتیش کلمبیا (BC SPCA) سعی دارد آن را به گوش همه برساند: هوای گرم برای بعضی سگ‌ها خطرناک‌تر از بقیه است.

در بیانیه این انجمن می‌خوانیم: «در روزهای گرم و مرطوب بهتر است سگ‌ها را در خانه نگه دارید و آب سرد کافی در اختیارشان بگذارید. بیرون رفتن و پیاده‌روی در ساعات اولیه صبح یا حوالی غروب به بعد که دما پایین‌تر آمده، توصیه می‌شود. در نظر داشته باشید که بعضی از سگ‌ها به درستی محدودیت‌های فیزیکی خودشان را نمی‌دانند.»

در ادامه نگاهی داریم به چند نوع سگ که BC SPCA توصیه دارد در هوای گرم بیشتر مراقب آنها باشیم.

سگ‌هایی با صورت صاف

screen-capture-51.png

این نوع سگ‌ها که صورت‌های صافی دارند (Boston Terriers، بولداگ فرانسوی، بولداگ انگلیسی، و Shih Tzus) از سندرم مجرای تنفسی brachycephalic (یا BAS) رنج می‌برند. سوراخ بینی ریز، و سقف دهان نرم و دراز، باعث محدودیت جریان هوا به داخل ریه‌ها می‌شوند، در نتیجه این سگ‌ها نمی‌توانند از تنفس برای خنک‌سازی بدنشان استفاده کنند.

بهتر است تابستان‌ها برای این نوع سگ‌ها به جای قلاده از یراق استفاده کنید تا مجرای تنفسی‌شان تنگ نشود.

BC SPCA می‌گوید که این نوع سگ‌ها شناگرهای خوبی هم نیستند. بسیاری از آنها برای تنفس حین شنا باید صورت خود را بالا نگه دارند که این حالت، دست و پا زدن برای شنا را سخت می‌کند.

سگ‌هایی با خز‌ ضخیم

shutterstock_108803891.jpg

خز روی بدن این سگ‌ها مثل عایق عمل می‌کند و هوا را در خود نگه می‌دارد، که در تابستان‌ها باعث می‌شود گرما از پوست آنها دور شود. SPCA می‌گوید که در تابستان موهای سگ‌ها را کاملا کوتاه نکنید زیرا احتمال گرمازدگی، آفتاب سوختگی، و حتی سرطان پوست را بالا می‌برد.

در عوض هر روز موهای سگ را شانه کنید و به طور ثابت آنها را پیش یک آرایشگر ماهر ببرید.

سگ‌هایی مثل لابرادور، هاسکی، شپرد، و گُلدن رترایور خز مضاعف دارند. آنها یک لایه خز کوتاه‌تر دارند که آنها را عایق می‌کند و مرتب هم ریزش و رویش دارد. کوتاه کردن خز این نوع سگ‌ها می‌تواند به آسیب فولیکولی منجر شود.

سگ‌های چاق

30222274_10155265411535736_4126957817582059520_o.jpg

سگ‌های فربه و چاق بیش از بقیه دچار بیماری‌های ناشی از گرما می‌شوند زیرا لایه چربی آنها مانع از تخلیه گرمای بدنشان می‌شود.

سگ‌های سالخورده

dynamite.png

سگ‌های بزرگ جثه با عبور سن‌شان از ۵ سالگی، سالخورده در نظر گرفته می‌شوند و سگ‌های کوچکتر هم با عبور از ۸ سالگی.

در هر صورت، سگ‌های سالخورده خیلی در برابر گرما حساسند و گاهی دچار مشکل قلبی یا ریوی می‌شوند.

توله‌سگ‌ها

Untitled-design-121.png

توله‌سگ‌ها خیلی ظریفند و هنوز توانایی مدیریت گرمای بدنشان را ندارند، پس حساسیت آنها در مقابل گرما شبیه سگ‌های سالخورده است.

ضمن اینکه توله‌سگ‌ها خیلی پر جنب و جوش هستند و ممکن است در تابستان انرژی خودشان را تحلیل ببرند و در برابر گرما آسیب‌پذیرتر شوند.

منبع: Daily Hive