Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

بودجه 28 میلیون دلاری برای توسعه خدمات مامایی در اونتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت اونتاریو قصد دارند به ماماهای سراسر استان این امکان را بدهند تا به داروهای متنوع‌تری برای درمان بیماران خود دسترسی داشته باشند. به گفته متخصصان این کار می‌تواند به بهبود شرایط مراقبت از بیماران کمک کند.

کریستین الیوت که وزیر بهداشت استان است اظهار داشته که اقداماتی در دست بررسی است تا فعالیت ماماها در استان گسترش یابد و وضعیت این گروه از پزشکان را بهتر از پیش کند. به گفته خانم الیوت مسئولان استانی می‌خواهند این امکان را به ماماها بدهند تا قادر باشند از دانش و توانمندی‌های خود به طور موثرتری استفاده کنند.

او در ادامه افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم از طریق آن به این هدف دست پیدا کنیم آن است که به ماماها این امکان را بدهیم تا به جدیدترین و بهترین درمان‌های دارویی و روش‌های درمانی برای بیماران خود دسترسی داشته باشند. متاسفانه چارچوب قانونی فعلی این شرایط را ایجاد نمی‌کند.

بر اساس قوانین فعلی ماماها از تجویز برخی داروهای خاص به بیماران خود منع شده‌اند. برای مثال ماماها نمی‌توانند داروهایی همچون برخی مواد مخدر را مستقیما برای بیماران خود تجویز کنند و اگر قصد تجویز درمانی اینچنین داروها را داشته باشند باید با یک پزشک مشورت شود.

الیوت در آخرین نامه خود از کالج مامایی اونتاریو خواسته تا قوانین دارویی خود را تا انتهای سال اصلاح کنند و گستره داروهایی که اعضای آن‌ها قادر به تجویزشان خواهند بود را نیز گسترش دهند.

این کالج پس از دریافت این نامه اعلام کرد که اقدامات اخیر پس از درخواست آن‌ها از دولت در ماه ژانویه در حال انجام است. این کالج در ماه ژانویه از دولت خواسته تا به ماماها اجازه دسترسی به هر دارو یا مواد مورد تایید Health Canada که در حوزه فعالیت مامایی هستند را، با در نظر گرفتن برخی استثناها، بدهد.

نیلا هالیسیا که سخنگوی این کالج است می‌گوید اعضای این نهاد پس از باخبر شدن درباره اقدامات اخیر و تلاش‌های وزیر برای گسترش دادن توان حرفه‌ای ماماها بسیار خوشحال هستند.

او در یک گزارش گفت: این کار کمک خواهد کرد تا خانواده‌ها حق انتخاب و آسایش بیشتری داشته باشند و زمان دسترسی بیماران به دارو و پروسه درمان نیز کاهش یابد.

الیزابت برندیز که رئیس انجمن ماماهای اونتاریو است می‌گوید ماماها مدت‌ها است که درخواست تغییرات و بروزرسانی قوانین مربوط به تجویز دارو را داده‌اند. او همچنین افزود: سال‌ها از شروع اقدامات در این حوزه می‌گذرد و ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا عملی شدن مطالبات خود را ببینیم. این برنامه‌ها موجب پیشرفت علم مامایی خواهند شد و تجربه‌ای بی‌نظیر برای بیماران این حوزه از علم پزشکی به ارمغان خواهند آورد.

علاوه بر این روز  دوشنبه مسئولان استانی اعلام کردند که همچنان به تامین بودجه 28 میلیون دلاری که دولت لیبرال پیشین برای هزینه در حوزه مامایی و گسترش آن اختصاص داده بود متعهد هستند. به گفته الیوت پیشبینی می‌شود که اجرای این بودجه موجب دسترسی 3،400 خانواده دیگر به خدمات مامایی شود.

الیوت افزود: این کمک مالی اضافی به معنی آن خواهد بود که خانواده‌های بیشتری در استان اونتاریو از این پس قادر به دریافت مراقبت‌های باکیفیت از سوی ماماها در دوران حاملگی، بارداری و وضع حمل و نیز مراقبت‌های شش هفته‌ای پس از تولد فرزند خود، خواهند بود.

به گفته برندیز ماماها از اختصاص این بودجه بسیار خرسند هستند اما از طرفی امیدوارند دولت همزمان با افزایش سطح خدمات پزشکی اقداماتی نیز برای افزایش دستمزد و مزایایی که سال‌ها از آخرین تغییرات آن‌ها می‌گذرد انجام دهد.

او در ادامه گفت: هرچند این سرمایه‌گذاری دولتی خبر خوبی است و ما خواستار دسترسی تعداد بیشتری از مردم به مراقبت‌های مامایی هستیم، اما ما نمی‌توانیم یک حرفه را بدون اطمینان از حضور متخصصین امر و رفاه آن‌ها گسترش دهیم.

منبع: huffingtonpost