Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

استفاده مبتکرانهٔ یک سیرک آلمانی از هولوگرام به جای حیوان زنده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استفاده از حیوانات زنده برای سرگرم‌سازی مردم، یکی از مشکلات بزرگ صنعت سیرک دنیا است. بسیاری از بحث‌ها پیرامون این موضوع، با این پیشنهاد به پایان می‌رسند که استفاده از حیوانات در سیرک‌ها ممنوع شود. اما آدم‌های خلاقی در دنیا پیدا شده‌اند که برای این مشکل راه‌حلی نو یافته‌اند، طوری که نه سیخ بسوزد و نه کباب.

سیرک آلمانی Roncalli (اینستاگرام) از پارسال به جای حیوان‌های زنده از هولوگرام‌های ۳۶۰ درجه‌ای استفاده می‌کند که فناوری نمایش آنها را شرکت Optoma ساخته است.

https://www.instagram.com/p/Bmvu5qQHyz4/?utm_source=ig_embed

این سیرک که در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده، حذف نمایش حیوانات را در دههٔ ۱۹۹۰ شروع کرد و از سال ۲۰۱۸ نمایش‌های آن بدون هیچ حیوانی برگزار شده‌اند. برگزارکننده‌ها هم توانسته‌اند فضای جادویی سیرک را حفظ کنند و هم بدون حبس حیوانات، آنها را به زیر خیمه بیاورند.

در این نمایش، مردم اسب‌های زیبایی را می‌بینند که دور سالن می‌دوند، و یک فیل بزرگ که گوش‌هایش را به بدنش می‌زند. این حیوان‌ها در کسری از ثانیه پیدا و سپس در هوا ناپدید می‌شوند. همهٔ آنها با استفاده از ۱۱ پروژکتور Optoma به نمایش در می‌آیند که حیوان‌ها را به شکلی قابل قبول شبیه‌سازی می‌کند.

https://www.instagram.com/p/Bs5VnFvBbLp/?utm_source=ig_embed

هولوگرام‌های سه‌بعدی نسبت به جانوران خاک گرفته و بعضا خسته و بیماری که از قدیم در سیرک‌ها دیده‌ایم، جذابیت‌های خودشان را دارند ولی بزرگترین فایدهٔ آن‌ها این است که می‌دانیم دیگر قرار نیست حیوان‌های بیچاره سال‌ها در قفس حبس و تربیت شوند تا چند سالی در سیرک برای مردم نمایش اجرا کنند.

https://www.instagram.com/p/BoEvQ8qnQQb/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

جنبش حذف حیوانات از سیرک‌ها هر سال قوی‌تر می‌شود و گزارش‌های آزار حیواناتی مثل اسب‌ها، فیل‌ها، شیرها و … باعث شده مدیران بیشتر سیرک‌ها متوجه نارضایتی عمومی از خشونت علیه این حیوانات شوند.

فناوری‌هایی مثل آنچه سیرک Roncalli در اختیار دارد، هم به کمک حیوان‌ها می‌آیند و هم باعث می‌شوند مخاطبین این نمایش‌ها با خیال راحت از سیرک لذت ببرند و برای برگزارکننده‌های مراسم هم احترام بیشتری قایل شوند.

https://www.instagram.com/p/BsAqNjpBGqH/?utm_source=ig_embed

هیچ نیازی نیست برای سرگرمی و خوشحالی انسان‌ها، به شکنجه و آزار حیوان‌ها بپردازیم. این پیامی است که مدیران سیرک Roncalli به دنیا می‌دهند.

نظر شما درباره استفاده از حیوانات هولوگرافیک در سیرک‌ها چیست؟

منبع: BrightSide