Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

افتتاح ساختمان گردهمایی دانشجویان SFU مجددا به تاخیر افتاد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس آخرین اخبار افتتاح سالن اجتماعات دانشجویان دانشگاه SFU یک سال تحصیلی دیگر نیز به تعویق افتاده است. به این ترتیب دانشجویان دانشگاه سیمون فریزر واقع در Burnaby Mountain باید هنوز برای استفاده از این مجموعه مجهز انتظار بکشند.

پروژه 55 میلیون دلاری SUB ابتدا قرار بود در پاییز سال 2018 افتتاح شود، اما بعدها زمان اتمام آن عقب افتاد به تابستان 2019 موکول شد. حال خبرها حاکی از آن است که ساخت این مجموعه تا ماه مارس 2020 به اتمام نخواهد رسید. عملیات عمرانی ساخت این پروژه از ماه ژوئن 2016 آغاز شده است.

بنا به اعلام انجمن دانشجویی دانشگاه فریزر (SFSS) هم‌اکنون بیش از 90 درصد مراحل ساخت این پروژه به اتمام رسیده و انتظار می‌رود تا دسامبر 2019 به پایان برسد. پس از پایان پروژه نیز مدتی  طول خواهد کشید تا باشگاه‌ها و SFSS تجهیزات و لوازم خودشان را به این فضای جدید منتقل کرده و در آن مستقر شوند.

جازدیپ گیل که نایب رئیس روابط خارجی SFSS است پیش از این به دیلی‌هایو گفته بود که برنامه عملیات ساخت پروژه در فصول زمستان‌ گذشته به دلیل بارش سنگین برف همراه به تعویق افتاده و مراحل بتن‌ریزی و همچینن تکمیل عملیات زیرزمینی آن با تاخیر روبرو شده است.

در یک بروزرسانی از آخرین وضعیت پروژه، انجمن دانشجویی به این نکته اشاره داشته که گروه عمرانی Pro-Can به دلیل نداشتن نیروی کار کافی برای تکمیل پروژه تا زمان تعیین شده در اواخر سال 2019، همچنان با مشکلاتی روبرو است.

بر اساس این گزارش به دلیل درخواستی جدید و ناگهانی از طرف بازرسان اداره آتشنشانی، برنامه عمرانی ساخت این پروژه شش هفته دیگر به عقب افتاده است.

هم‌اکنون این دانشگاه در حال مدیریت تیم سازنده و رایزنی از طرف SFSS است.

هرچند برنامه ساخت این مجموعه مدت زیادی به عقب افتاده اما هزینه ساخت آن برای SFSS و SFU با افزایش روبرو نشده است. خوشبختانه در قرارداد ساخت پروژه بند ثابت بودن هزینه تا پایان آن وجود دارد.

پروژه SUB از یک فضای همکف و 111،000 فوت مربعی در بخش جنوبی میدان Freedom حد فاصل مرکز Maggie Benston و Academic Quadrangle تشکیل شده است.

SUB با داشتن پنج طبقه از زیرساخت‌های بسیار عالی و جدید، فضاهایی بسیار آرام برای مطالعه انفرادی و گروهی، سالن‌های استراحت، فروشگاه مواد غذایی، محل خوردن غذا، فضای بازی برای انجام بازی‌های کامپبوتری، یک فضای تفریح و سرگرمی با میزهای بیلیارد و پینگ‌پونگ و همینطور یک اتاق برای چرت زدن همراه با صندلی‌ها و مبلمان مدولار برخوردار است.

همچنین در این مجموعه یک آشپزخانه تعاملی و اجتماعی، اتاق‌های تمرین نمایش برای گروه‌های رقص و موسیقی، دفاتر باشگاه دانشجویی، یک فضای مشترک و 3،200 فوت مربعی برای استفاده باشگاه‌های دانشجویی و یک فضای چندمنظوره برای برگزاری جلسات نیز وجود دارد. این فضای چندمنظوره دارای یک سالن رقص باله در بالاترین طبقه نیز هست که مناظر بسیار چشمگیری به کوه‌های North Shore دارد.

این مجموعه که اعتبار آن از طرف دانشجویان تامین شده توسط شرکت معماری Perkins + Will.A LEED Gold طراحی گردیده است. هدف این شرکت طراحی ساخت یک ساختمان سبز و مدرن بوده است.

منبع: Daily Hive