Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

جریمه سنگین مسافر خرافاتی در چین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک مرد 28 ساله چینی به دلیل پرتاب کردن تعدادی سکه به درون موتور هواپیمای شرکت هواپیمایی Lucky Air به پرداخت 120،000 یوان (22،380 دلار کانادا) متهم شد. او این کار را در ماه فوریه سال پیش و با انگیزه‌های خرافی انجام داده بود تا سفری ایمن داشته باشد.

https://www.instagram.com/p/BzCrYovBehF/?utm_source=ig_embed

این متهم در ماه جولای توسط دادگاه مردمی Yixiu  در شهر Anqing و استان Anhui چین محکوم شناخته شد. با اینحال به گزارش نشریه South China Morning Post خبر محکومیت او به تازگی و با انتشار گزارش آنلاین پرونده‌ها به دست رسانه‌ها رسیده است.

این مسافر که Lu Chao نام دارد قصد داشته تا برای اولین بار سوار هواپیما شود. او اعتراف کرده سکه‌ها را در تاریخ 17 فوریه 2019 به درون موتور هواپیما پرتاب کرده تا سفر هوایی بی‌خطر و ایمنی داشته باشد.

پرواز مذکور پس از آن‌که کارکنان شرکت هواپیمایی دو سکه 1 یوانی را بر روی زمین و در نزدیکی یکی از موتروهای هواپیما پیدا کردند لغو گردید.

https://www.instagram.com/p/Bx-QlvHo44M/?utm_source=ig_embed

در ادامه مسافران با هواپیماهای جایگزین پرواز کردند و هواپیمای قبلی نیز تحت انجام چندین تست ایمنی قرار گرفت.

پس از این حادثه تعداد زیادی از مسافران سرگردان شدند و از شرکت هوایی درخواست برنامه‌ریزی برای پروازهای جایگزین و نیز دریافت امکانات اقامتی کردند. به گفته نشریه South China Morning Post این حادثه موجب وارد آمدن 123،000 یوان (22،946 دلار کانادا) خسارت به این شرکت هواپیمایی شد.

آقای Lu در ادامه توسط پلیس بازداشت شد و به اتهام برهم زدن نظم عمومی مدت 10 روز را در بازداشت به سر برد.

https://www.instagram.com/p/B63FtsTB3-R/?utm_source=ig_embed

در ماه مه شرکت هواپیمایی Lucky Air یک دادخواست مدنی را تنظیم کرد که آقای Lu را مجبور می‌کرد هزینه خسارت‌هایی که این شرکت هواپیمایی به دلیل رفتار وی متحمل شده بود، بپردازد.

با اینحال Lu مدعی شد که هزینه تعمیر و نگهداری این هواپیما بسیار سنگین است و پرداختش خارج از توان اوست. آقای Lu همچنین اظهار داشت که شرکت هواپیمایی Lucky Air باید با انتشار یک اطلاعیه عمومی به مسافران خود یادآوری می‌کرد پیش از پرواز از پرتاب سکه‌ به درون موتور هواپیما بپرهیزند.

بنظر می‌رسد این روزها هنوز همه از عقل سلیم برخوردار نیستند!

https://www.instagram.com/p/B6BMEdmBrRv/?utm_source=ig_embed

بر اساس این گزارش آقای Lu مدعی شده بود که قادر به پرداخت خسارت‌های شرکت هوایی نیست. با اینحال دادگاه به هیچ عنوان در پرونده او رحم و بخشش نشان نداد و او را ملزم به پرداخت خسارت تا آخرین یوان کرد.

البته این اولین موردی نبوده که مسافران خرافاتی برای داشتن سفری ایمن به درون موتور هواپیما سکه پرتاب کرده‌اند.

در ماه ژوئن سال 2017 نیز یک زن مسن به دلیل پرتاب کردن تعدادی سکه به درون موتور هواپیمایی که قصد پرواز از شانگهای به گوانجو را داشت، مظنون شناخته شد.

منبع: Daily Hive