Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

بررسی 27 مورد احتمالی ابتلا به ویروس کرونا در انتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت استانی انتاریو به تازگی، بررسی 27 مورد احتمالی ابتلا به کروناویروس را تایید کردند.

روز چهارشنبه بود که مسئولان استان انتاریو، دومین مورد ابتلا به کروناویروس را تایید کرد و در حال حاضر، ابتلا قطعی 2 نفر از تعداد نفرات مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند، اعلام شده است.

یکی از این دو نفر که هر دوی آن ها در اواسط دهه پنجم زندگی خود هستند، در بیمارستان بستری است و بنابر گزارشات، وضعیت پایداری دارد. نفر دوم هم در خانه خود به سر می برد.

مقامات بهداشت درباره وضعیت او می گویند که: “حال او خوب است”

طبق اظهارات مقامات بهداشتی انتاریو از 67 نفر آزمایش به عمل آمده که از بین این تعداد، 38 مورد منفی بوده است.

مقامات بهداشتی همچنین اشاره کردند که تعدادی از افراد، در پرواز این زوج مبتلا به کروناویروس قرا داشته اند.

بر اساس گزارشاتی که سازمان بهداشت عمومی تورنتو منتشر کرده، این زن و مرد در پرواز CZ311 شرکت هواپیمایی چاینا ساترن در تاریخ 22 ژانویه از گوانگژو وارد تورنتو شده اند.

همچنین پس از بررسی سوابق این افراد مشخص شده است که ممکن است که آنان سابقه سفر به شهر ووهان چین را داشته باشند.

دکتر دیوید ویلیامز (Dr. David Wiliams) که سمت ریاست ارشد سازمان بهداشت انتاریو را دارد، درباره این ویروس گفته است که با توجه به وضعیت چین می توانیم بگوییم که این بیماری به اندازه سرخک، مسری نیست.

همچنین او اضافه کرد که: بدن افراد جوان در برابر این ویروس مقاوم است و در مقابل، مقاومت بدن افراد مسن نسبت به این بیماری بسیار کمتر است. بر اساس گفته های او، این بیماری در اثر تماس نزدیک افراد با یکدیگر منتقل می گردد.

دیگر خصوصیت منفی این بیماری این است که ممکن است ویروس عامل این بیماری به صورت فصلی عمل کند.

معاون ارشد پزشکی سازمان بهداشت اونتاریو، دکتر باربارا یاف (Barbara Yaaf) در مورد اثر ماسک صورت می گوید که: زدن این ماسک ها بر روی صورت، بیشتر برای داشتن احساسی کاذب از امنیت در برابر انتقال ویروس از طریق هوا، مناسب است و به صورت کلی اثر خاصی ندارد.

شستن دست ها و به حداقل رساندن تماس فیزیکی با دیگران، بیشترین تاثیر را در حفظ ایمنی برابر این ویروس دارد.

همچنین در حالی که مقامات اطلاعاتی درباره پرواز صورت گرفته در 22 ژانویه منتشر کرده اند، شرکت هواپیمایی ایر کانادا در هفته ای که گذشت اعلام کرد که از 30 ژانویه تا 29 فوریه، کلیه پروازهای مستقیم به پکن و شانگهای را کنسل خواهد کرد.

این تعلیق پروازها به دنبال توصیه دولت کانادا برای جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری به چین در راستای جلوگیری از انتقال کروناویروس به داخل این کشور، صورت گرفته است.

در ادامه اضافه می نماییم که روز چهارشنبه، ایالت بریتیش کلمبیا اولین مورد از ابتلا یکی از شهروندانش به کروناویروس را رسما اعلام کرد.

درباره این فرد باید بگوییم که آزمایشات این مرد 40 ساله، هفته پیش از سفر ووهان چین به ونکوور کانادا بازگشته بوده، مثبت اعلام شده است.

علائم این بیماری شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. درصد انتقال این بیماری به وسیله محصولات مواد غذایی دریایی که مخصوصا از چین وارد شده باشند، بسیار بالاست.

منبع: Dailyhive