Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

نمایشگاه گنجینه فرعون توتنخامون در ایالات متحده آمریکا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای مدت زمانی محدود، قرار است تا نمایشگاهی از برجسته‌ترین آثار به جای مانده از یکی از فرعون‌های معروف مصر، توتنخامون نمایشگاهی در ایالات متحده آمریکا برگزار شود.

توتنخامون (توت عنخ آمون) یکی از معروف‌ترین شاهان سلسله باستانی مصری‌هاست که به شاه توت معروف است. او در سن 9 سالگی به سلطنت رسید و بر او نام پسر پادشاه را گذاشتند.

عمر سلطنت توتنخامون کوتاه بود ولی با توجه به انجام اصلاحات مذهبی و از بین بردن هرج‌ و مرج‌های به وجود آمده در زمان حکومت پدرش، دوره حکومت او در طول دوره‌های مختلف تاریخی بسیار قابل توجه واقع شد.

دلایل زیادی برای شهرت توتخامون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخی مصر وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن ها، آرامگاه اوست.

https://www.instagram.com/p/BryN7ZmBzEX/

مقبره توتنخامون در سال 1922 توسط دو باستان‌شناس برجسته انگلیسی به نام‌های هوارد کارتر و لرد کارنارون در حالی کشف شد که کاملاً دست نخورده بود. گنجینه‌های افسانه‌ای و بی‌نظیری که در این مقبره کشف شد، نشان از سبک زندگی مرفه مقامات و نخبگان سلطنتی مصر داشت.

https://www.instagram.com/p/Bq0JpqIhjpg/

حال علاقه‌مندان می‌توانند تا از این گنجینه‌های غنی و فوق‌العاده را در نمایشگاه KING TUT در قلعه ساندرز پارک پلازا بوستون بازدید نمایند.

وب‌سایت رسمی این رویداد می‌گوید: قرار است تا در نمایشگاه KING TUT با مجموعه‌ای از گنجینه‌های طلایی باستانی مصر، صدمین سالگرد کشف مقبره توتنخامون را جشن بگیریم.

https://www.instagram.com/p/BqX28tpBqsX/

در این نمایشگاه قرار است تا از 150 وسیله پیدا شده در مقبره توتنخامون رونمایی شود. از این تعداد، 60 قطعه قبل از بازگشت دائمی به موزه بزرگ مصر در این نمایشگاه در معرض دید عموم در جایی به جز این کشور نمایش داده خواهند شد.

وب‌سایت این نمایشگاه علاقه‌مندان به بازدید از این مجموعه را تشویق به کشف رازهای گذر او به زندگی جاودانه این فرعون معروف و کندوکاو در بین متعلقات شخصی او می‌کند.

بر اساس اطلاعات این وب‌سایت، اخیراً نمایشگاهی در پاریس با همین عنوان بسته‌شده و در نهایت 1.4 میلیون نفر از آن بازدید نموده‌اند.

همچنین انتظار می‌رود که این نمایشگاه هم مورد استقبال بی‌نظیری قرار بگیرد. به همین خاطر، از علاقه‌مندان بازدید از این مجموعه خواسته ‌شده که بلیت‌های خود را از قبل رزرو کنند.

این نمایشگاه در تاریخ 13 ژوئن 2020 در بوستون و برای مدت زمانی محدود افتتاح خواهد شد.

منبع: dailyhive