Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

آیا کانادایی ها دست از خریدهای بی رویه ناشی از ترس از قحطی به خاطر کروناویروس بر مى دارند؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها تقریبا قفسه های بیشتر فروشگاه ها خالی است و این خود نشان دهنده ذهنیت وحشت زده شهروندان کانادایی درباره ترس از بروز قحطی ناشی از شیوع گسترده بیماری COVID-19 است و تقریبا می توان گفت که درخواست های دولت از مردم مبنی بر توقف خریدهای بی رویه، نتیجه ای نداشته است.

اما نکته مهم این است که رفتارهای این دسته از خریداران، در روزها و هفته های آینده تاثیر بسزایی در به وجود آمدن بحرانی بزرگ در تامین ملزومات و کالاهای اساسی به وجود خواهد آورد و این زمانی بیشتر نگران کننده می شود که دو دولت کانادا و آمریکا تصمیم گرفته اند تا برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا به صورت موقتی از سفرهای غیر ضروری شهروندان یکدیگر به داخل مرزهای خود، جلوگیری کنند. جالب است بدانید که قبل از اتخاذ این تصمیم، به صورت میانگین روزانه کالاهایی به ارزش2.7 میلیارد دلار در مرز این دو کشور جا به جا می شده است.

بسیاری از کارشناسان این موقعیت را آزمایشی در زمینه این که شهروندان چقدر به رهبران خود اعتماد دارند و به توصیه های آنان گوش می دهند، می دانند.

طی هفته گذشته، وزرای دولت فدرال کانادا از هر فرصتی استفاده کردند و ضمن تشویق مردم به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه از آن ها خواستند که از خریدهای ناشی از ترس از قحطی دست بردارند که تا به حال تقریبا نتیجه ای از آن حاصل نشده است.

منبع: cbc