Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

برنامه های جدید دولت فدرال كانادا برای تقویت تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال کانادا در حال نهایی سازی طرحی برای تقویت تجهیزات پزشکی و استفاده از توان سایر دستگاه ها برای مهار ویروس کرونا است.

یکی از مقامات ارشد دولت در مصاحبه با خبرگزاری ها گفته که آن ها امیدوارند که با تولیدکنندگان دستکش، ماسک و ونتیلاتور به توافق رسیده و با هم همکاری کنند.

قرار است تا نخست وزیر کانادا جاستین ترودو، امروز صنایع مرتبط دیگری را که به نظر می رسد که توانایی تولید محصولات مورد نیاز همچون مواردی که نام بردیم، ترغیب نماید.

این مقام دولتی می گوید که قرار است تا علاوه بر تمامی این موارد، تمامی برنامه های وزارت علوم و توسعه اقتصادی و نوآوری معطوف به مبارزه با ویروس کرونا شود.

همچنین ترودو، ضمن اطمینان بخشی درباره دسترسی کانادایی ها به تجهیزات کافی؛ ممکن است تا خرید تجهیزات پزشکی لازم را جایگزین تهیه تجهیزات نظامی مختلف نماید.

به گفته این منبع که نخواسته تا نامش فاش شود، همه این کارها تنها برای مهار بیماری کرونا است.

به طور مثال هواکش ها و تاسیسات تهویه و تصفیه هوا می توانند در ابتلا افراد و یا حتی مرگ و زندگی کسانی که به کرونا مبتلا شده اند، نقشی اساسی ایفا کنند.

دکتر ترزا تام رئیس اداره بهداشت عمومی کانادا نیز گفته که با این که در حال حاضر هیچگونه کمبودی در زمینه ونتیلاتورها وجود ندارد اما دولت فدرال سعی می کند تا با مدیریت منابع موجود و ایمن سازی بیشتر آن ها، خود را برای تمامی سناریوهای موجود آماده سازد.

هفته پیش سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره کمبود جهانی تجهیزات ایمنی شخصی و ونتیلاتورها، از دولت ها و شرکت های تولیدی خواسته تا تولیدات خود را تا 40 درصد افزایش دهند.

البته هنوز معلوم نیست که صنایع غیر مرتبطی همچون ماشین سازی چگونه می توانند تاخط تولید خود را به صورتی تغییر دهند که بتوانند تجهیزات مورد نیاز را بسازند و این خود چالشی بزرگ است و مشخص نیست تا چه مدت زمانی طول بکشد و این در حالیست که صاحبین صنایع معروفی همچون جنرال موتورز اعلام کرده اند که در حال مذاکره با دولت ترامپ برای ساخت تاسیسات تهویه هوا هستند.

منبع: cbc