Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

آغاز قرنطینه سه‌هفته‌ای در بریتانیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شامگاه دوشنبه نخست‌وزیر بوریس جانسون به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل گسترش شیوع کروناویروس به مدت سه‌هفته کشور بریتانیا قرنطینه خواهد شد.

او که از ساختمان معروف 10 Downtown Street صحبت می‌کرد وضعیت کنونی شیوع COVID-19 را به عنوان بدترین تهدید توصیف کرد مه برتانیا در دهه‌های گذشته با آن روبرو شده است.

بر اساس قوانین جدید تمامی شهروندان ملزم هستند در خانه بمانند و تنها به دلایل ضروری اجازه خواهند داشت از منزل خارج شوند.

شهروندان بریتانیایی به دلایل زیر اجازه دارند از خانه خود خارج شوند:

  • انجام خریدهای اساسی
  • یک نوبت ورزش در طول روز (به تنهایی یا با اعضای خانواده خود)
  • مراقبت‌های درمانی و پزشکی (یا کمک به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند)
  • رفت‌وآمد به محل کار، تنها در صورتی که امکان انجام وظایف از منزل وجود نداشته باشد.

جانسون در ادامه صحبت‌های خود به شهروندان گفت در این مدت اجازه ندارند برای ملاقات با دوستان یا اعضای خانواده خود از منزل خارج شوند.

علاوه بر این او افزود که شهروندان تنها می‌توانند باید برای خرید اقلام اساسی مانند غذا و دارو به مراکز خرید و داروخانه‌ها مراجعه کنند و بهتر است این کار را به بهینه‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن انجام دهند.

همچنین نخست‌وزیر از شهروندان درخواست کرده در این مدت تا جای ممکن از سرویس‌های خرید آنلاین غذا استفاده کنند.

در صورتی که شهروندان قوانین جدید را زیر پا بگذارند نیروهای پلیس اجازه دارند تا با صدور جریمه و پراکنده کردن اجتماعات با آن‌ها برخورد کنند.

علاوه بر این دولت تمام فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای غیرضروری برای جامعه مانند فروشگاه‌های لباس و لوازم الکترونیکی را تعطیل می‌کند. همچنین تمام اماکن عمومی مانند پارک‌ها، کتابخانه‌ها و اماکن مذهبی نیز بسته خواهند شد.

بر این اساس تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی ممنوع  اعلام شده، مگر آن‌که آن‌ها اعضای یک خانواده باشند.

برگزاری تمامی گردهمایی‌های اجتماعی مانند مراسم عروسی، غسل تعمید و مراسم سوگواری نیز ممنوع شده و شهروندان تنها می‌توانند در مراسم خاکسپاری حضور داشته باشند.

بر اساس توضیحات آقای جانسون پارک‌ها برای انجام ورزش روزانه شهروندان باز خواهند ماند اما با اجتماع بیش از دو نفر در این محل‌ها برخورد خواهد شد.

قرار است تا سه هفته آینده محدودیت‌های اعمال شده کنونی کنترل و بررسی شوند تا در صورت مشاهده شواهد احتمالی کافی، برخی از مقررات سختگیرانه لغو یا تسهیل گردند.

آقای جانسون افزود: شرایط کنونی امکان اجرای مقررات معمولی را به ما نمی‌دهد. هفته‌های سختی در پیش داریم و متاسفانه تعداد زیادی از عزیزان خود را از دست خواهیم داد. با این حال آینده روشن و امیدوارکننده‌ هنوز پیش روی ماست.

او در ادامه صحبت‌های خود از تلاش‌ها و اقدامات کارکنان خدمات بهداشت ملی کشور بریتانیا در خط مقدم مبارزه با بیماری صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

آقای جانسون در انتها گفت: ما کروناویروس را با کمک یکدیگر شکست خواهیم داد.  من از شما خواهش می‌کنم همزمان با اعمال وضعیت اضطراری در کشور در خانه بمانید، به مقررات NHS احترام بگذارید و برای حفظ جان عزیزانمان تلاش کنید.

منبع: Daily Hive