Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

وضعیت اضطراری در بریتیش‌کلمبیا تمدید شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جان هورگان عصر دیروز اعلام کرد وضعیت اضطراری در بریتیش‌کلمبیا ادامه پیدا می‌کند. او از ساکنین خواست تا با رعایت مقررات جلوی شیوع بیشتر COVID-19 را بگیرند.

آقای هورگان که در پیامی تلویزیونی این خبر را به شهروندان استان اعلام می‌کرد گفت: ما چالش‌های بیشتری در پیش داریم و 14 روز آینده برای استان ما بسیار حیاتی است.

او در پیام خود به برخی از اقدامات دولت استانی که برای کمک به شهروندان انجام شده اشاره کرد و گفت نسبت به بهتر شدن وضعیت بریتیش‌کلمبیا خوشبین است.

نخست‌وزیر هورگان روز چهارشنبه نیز خبر آغاز همکاری جدیدی بین دولت استانی و بخش تکنولوژی بریتیش‌کلمبیا را اعلام کرد. هدف آن است این مشارکت به ایجاد یک قطب تامین نیازهای پزشکی و بهداشتی در استان بیانجامد.

آدریان دیکس وزیر بهداشت بریتیش‌کلمبیا نیز روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی همراه با مسئولان بهداشتی استان گفت شانس آن‌که محدودیت‌های فاصله اجتماعی وضع شده در ماه آوریل کاهش یابند صفر است. علاوه بر این او افزود محدودیت‌ها در بسیاری از روزهای تابستان نیز به احتمال فراوان ادامه خواهند داشت.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون 1،013 نفر در استان به COVID-19 مبتلا گشته و تنها در روز 31 مارس 43 مورد جدید ابتلا گزارش شده است. روز 30 مارس تعداد افراد مبتلا شده جدید 70 نفر بود که خوشبختانه کاهش نشان می‌دهد. از ابتدای شیوع بیماری نیز 24 شهروند استان بر اثر کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر بانی هنری مدیر ارشد پزشکی بریتیش‌کلمبیا با ارائه آمار تفکیکی مبتلایان گفت 476 نفر در Vancouver Coastal Health، 348 نفر در Fraser Health، 67 نفر در Vancouver Island، 107 نفر در Interior Health و 15 نفر در Northern Health به COVID-19 مبتلا شده‌اند.

هم‌اکنون 128 بیمار در بیمارستان بستری هستند و وضعیت جسمی 61 نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است. در مجموع 507 مبتلا نیز در این مدت بهبود پیدا کرده‌اند.

منبع: Daily Hive