Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

احتمال مرگ 15،000 نفر در اونتاریو بر اثر کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان بهداشتی اونتاریو روز جمعه هشدار دادند که در ماه‌های آینده ممکن است 15،000 نفر در این استان بر اثر ابتلا به COVID-19 جان خود را از دست دهند. آن‌ها معتقد هستند در آینده تعداد مبتلایان سه جهش قابل توجه خواهد داشت و سیستم بهداشتی استان بیش از پیش تحت فشار قرار می‌گیرد.

مقامات استانی اونتاریو در هفته‌های اخیر با اجرای اقداماتی نظیر تعطیل کردن کسب‌وکارهای غیرضروری، مدارس، مراکز عمومی و پارک‌ها سعی کرده‌اند از سرعت شیوع کروناویروس کم کنند اما روند صعودی مبتلایان همچنان ادامه دارد.

براساس پیشبینی کارشناسان و ‏نتایج مدل‌سازی ریاضی تخمین مرگ و میر کرونا در انتاریو شرایط کنونی ممکن است تا دو سال به طول بیانجامد و در صورت اجرای محدودیت‌های کنونی میزان مرگ بر اثر بیماری بین 3 تا 15 هزار نفر خواهد بود.

تا روز جمعه 3،255 نفر در اونتاریو به COVID-19 مبتلا شده و 67 نفر نیز بر اثر بیماری جان خود را از دست داده‌‌اند. با اینحال به عقیده برخی از کارشناسان آمار واقعی مبتلایان بسیار بیشتر از آن چیزی است که مقامات اعلام می‌کنند و مسئولان باید با افزایش تعداد موارد آزمایش تصویر مشخص‌تری از روند شیوع بیماری بدست آورند.

جاستین ترودو روز جمعه گفت: این روزها بسیاری از مردم با نگرانی از خود می‌پرسند که تا چه مدت وضعیت قرنطینه ادامه پیدا خواهد کرد. ما پیش از آن‌که بتوانیم زمان دقیقی برای آن اعلام کنیم باید درک درستی از تعداد بیماران و داده‌های مربوطه داشته باشیم.

منبع: The Guardian