Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

پیام تلویزیونی ملکه الیزابت درباره بحران کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ملکه الیزابت دوم یکشنبه در پیامی تلویزیونی خطاب به مردم بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع همه مردم را به رعایت محدودیت‌ها و قرنطینه خانگی برای غلبه بر اپیدمی کرونا دعوت کرد و به آنها امید داد.

این‌گونه پیام‌های تلویزیونی ملکه الیزابت بسیار نادر هستند و این بار روح پیام شبیه پیام‌های رادیویی بود که پدر او، جرج ششم، در جریان جنگ جهانی دوم برای مردم می‌فرستاد.

اگر سخنرانی‌های سالانه کریسمس را در نظر نگیریم، این پنجمین پیام تلویزیونی ملکه الیزابت در طول ۶۸ سال پادشاهی او بوده است که حکایت از جدی بودن این بحران دارد.

ملکه الیزابت از عبارت «We will meet again» که اشاره به معروف‌ترین ترانهٔ دوران جنگ در دهه ۱۹۴۰ دارد، استفاده کرد و گفت:

«در کنار یکدیگر این بیماری را از پا در می‌آوریم، و به شما قول می‌دهم که اگر متحد و مصمم باقی بمانیم، پیروز می‌شویم.»

«هر چند در گذشته چالش‌هایی داشته‌ایم ولی این موردی متفاوت است. اکنون وقت آن است که تمام ما ملت‌های روی زمین در کوششی مشترک، از پیشرفت‌های علمی و شفقت غریضی‌مان برای بهبود کمک بگیریم. ما موفق خواهیم شد و این موفقیت به تک‌تک‌مان تعلق خواهد داشت.»

Health coronavirus britain queen

خانم جولی پایت، فرماندار کل کانادا که توسط الیزابت دوم منصوب شده، بعد از این پیام با تشکر از ملکه گفت:

«در حالی که مردم کانادا تغییرات سریع و شدیدی را در زندگی خود می‌بینند، همه ما نگران آینده‌ایم. شاید امیدواری در این بلاتکلیفی و رنج‌ها سخت باشد، اما کانادایی‌ها همیشه دلایل زیادی برای امیدواری دارند، حتی در سخت‌ترین روزها.»

سخنرانی ملکه ساعاتی پس از آن منتشر شد که مقامات رسمی بریتانیا خبر از مرگ ۶۲۱ نفر در روز گذشته دادند و آمار قربانیان این کشور به ۴,۹۳۴ نفر رسید.

نخست وزیر بریتانیا، آقای بوریس جانسون نیز در بین افرادی است که به کویید-۱۹ دچار شده‌اند و دیروز پس از ۱۰ روز قرنطینه خانگی، برای پیشگیری از تشدید بیماری به بیمارستان منتقل شد. دفتر نخست‌وزیری می‌گوید علایم بیماری او پایدار مانده‌اند که نگرانی درباره سلامتی او را افزایش می‌دهد.

پیام ویدیویی ملکه الیزابت را در زیر تماشا کنید:

منبع: CBC News