Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

احتمال باز شدن مرز کانادا و ایالات‌متحده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری روزانه خود با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اقدامات آمریکا و کانادا در مهار کروناویروس اظهار داشت در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای کاهش تدریجی محدودیت‌های مرزی میان دو کشورهستند.

مرز میان کانادا و آمریکا از اواسط ماه مارچ بر روی سفرهای غیرضروری به هر دو کشور بسته شد اما همچنان کالاهای تجاری و کارکنان بخش بهداشت و درمان همچون پرستاران شاغل در آن سوی مرز اجازه رفت‌وآمد دارند. مدت اعتبار این توافق اوایل هفته آینده به پایان خواهد رسید.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به دیگر محدودیت‌های سفر مانند ممنوعیت ورود اتباع خارجی از کشورهای اروپایی گفت آن‌ها همچنان باقی خواهند ماند.

ایالات‌‎متحده در حالی برداشتن محدودیت‌های مرزی را محتمل دانسته که از نظر آمار شیوع کروناویروس هم‌اکنون با بیش از 560،000 مبتلا در رتبه اول جهان قرار دارد. در سوی دیگر تعداد مبتلایان کانادا 18،000 نفر است. همین موضوع می‌تواند تصمیم‌گیری را برای دولت فدرال سخت‌تر کند.

اوایل روز چهارشنبه نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در کانادا تا چند هفته دیگر برقرار خواهند بود. از روز سه‌شنبه نیز قوانین قرنطینه اجباری برای مسافرانی که از کشورهای خارجی به کانادا وارد می‌شوند سختگیرانه‌تر شد.

ترودو انجام تست گسترده از شهروندان را لازمه کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به وضعیت عادی عنوان کرده است.

حال باید منتظر بود و دید در روزهای آینده مقامات دو کشور برای کاهش احتمالی محدودیت‌های مرزی چه تصمیمی خواهند گرفت.

منبع: Global News