Saturday, April 20, 2024
0.7 C
Calgary

شرایط رسیدگی به دعاوی و نحوه ارایه خدمات حقوقی در دوران مواجهه با مشکل کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گردآودنده : مریم جمشیدیان، وکیل رسمی استان آلبرتا

در دوران اپیدمی کروناویروس حفظ سلامت و ایمنی افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. در این بین اجرای قوانین و مقررات و امکان دسترسی به اسناد قانونی نیز بسیار مهم است. از اینرو محاکم قضایی و اداری تلاش کرده‌اند با وضع مقررات جدید راهکارهای مفیدی برای اداره امور در این روزها ارائه دهند.

در این نوشتار با برخی از این اقدامات آشنا می‌شویم:

تدابیر در نظر گرفته شده از سوی دادگاه‌ها
  • امور خانواده:

در دعاوی خانوادگی یک قاضی ویژه درجه اهمیت موضوع مورد رسیدگی را تعیین می‌کند. به این ترتیب مواردی که به رسیدگی فوری احتیاج دارند مشخص می‌شوند. قاضی به نکاتی همچون ریسک آسیب قریب‌الوقوع به هرکدام از طرفین یا کودکان، خطر خروج کودک از منطقه و نیاز شدید مالی برای دریافت پاسپورت توجه خواهد کرد.

  • جرایم کیفری و راهنمایی‌ورانندگی:

دادگاه استانی برنامه‌های کاربردی برای تمدید مهلت پرداخت جریمه کیفری از طریق ایمیل، فکس و تلفن دارد. در صورت نیاز باید فرم درخواست تمدید را با درج مشخصات زیر تکمیل کنید:

شماره Docket، نام، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، شماره تلفن، هزینه، تاریخ پرداخت پیشین، مبلغ جریمه، دلیل درخواست، تاریخ جدید مورد درخواست

72 ساعت پس از ارسال می‌توانید برای پیگیری و اطلاع از پذیرش یا رد درخواست خود با شماره‌های اعلام شده تماس بگیرید.

در کلگری:

سایر دعاوی حقوقی:

رسیدگی قضایی در شرایط زیر انجام می‌شود:

  • موارد فوری مربوط به بیماری COVID-19، قرنطینه، دستور منع اضطراری و موارد فوری که نیاز به بازداشت شخص داشته باشند.
  • دستور تعیین سرپرست بزرگسال در شرایطی که خطر از بین رفتن اموال وجود داشته باشد یا سایر موارد اضطراری.
  • موارد کیفری که در صورت عدم رسیدگی حقوق شخص یا اشخاص نقض شوند.
  • موارد مربوط به حقوق پدر و مادر در رابطه با کودک که نتوان آن‌ها را به تاخیر انداخت.
  • دعاوی کیفری مهم که در صورت عدم رسیدگی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.
  • دستور ورود و تجسس از منزل یا محل جرم بدون اعلام قبلی
  • دستور توقیف موقت

در حال حاضر دعاوی عادی مربوط به مالک و مستاجر و احکام تخلیه مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند.

به طور کلی مواردی فوری محسوب می‌شوند که در صورت عدم رسیدگی عواقب جدی برای اشخاص در پی داشته یا آسیب فوری به اموال وارد کنند. اگر فکر می‌کنید موضوع شما جز چنین مواردی است باید درخواست خود را در فرم مخصوصی که در وبسایت دادگاه قرار دارد درج و ارسال کنید. چنانچه وقت قبلی دادگاه شما نیز برای این روزها تعیین شده، زمان آن به صورت خودکار به تعویق خواهد افتاد.

تدابیر در نظر گرفته شده توسط وکلا

بر اساس مقررات جدید دفاتر حقوقی در زمان رسیدگی به نیازهای موکلان خود اقدامات محافظتی را با هدف جلوگیری از شیوع کروناویروس اجرا می‌کنند. علاوه بر این دستورالعمل‌های ویژه‌ای توسط سازمان وکلا در پیشبینی شده تا با رعایت قوانین و اقدامات احتیاطی و نیز به حداقل رساندن شرایط سوءاستفاده و کلاهبرداری، همچنان امکان دسترسی به وکلا وجود داشته باشد. دفتر ما نیز تغییراتی را برای ارائه خدمات حقوقی به موکلین در دوران کروناویروس اعمال کرده است.

بسیاری از خدمات در جلسات آنلاین و با قبول امضای غیرحضوری، پس از احراز هویت یا در جلسات Curbside، ارائه می‌شوند. در حال حاضر خدمات مربوط به املاک و مستغلات، ریفاینس، PROBATE، دعاوی مدنی، طلاق، خانواده، بررسی قراردادهای تجاری و تنظیم وصیت‌نامه و اسناد حقوقی مرتبط (Estate Planning) که اهمیت ویژه‌ای دارند، از طریق ویدئوکنفرانس یا ایمیل قابل انجام هستند. به این ترتیب سلامت موکلان عزیز دچار مخاطره نشده و همچنان اسناد موردنیاز و مهم اشخاص تنظیم می‌شوند. در صورت تمایل برای دریافت جزئیات بیشتر می‌توانید با ایمیل [email protected] یا شماره تماس 6696-(587)288 تماس حاصل فرمایید.

گردآودنده : مریم جمشیدیان

وکیل رسمی استان آلبرتا با بیش از ده سال سابقه وکالت در ایران و سه سال سابقه وکالت در کانادا

دفتر وکالت Engage Legal Service در کلگری

Email address: [email protected]

Contact number: (587)288-6694

برگرفته از وبسایت Law Society of Alberta