Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

اجباری شدن پوشیدن ماسک توسط برخی ایرلاین‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برخی خطوط هوایی در کانادا، ایالات‌متحده و اروپا با وضع قوانینی پوشیدن ماسک را برای مسافرین و خدمه پرواز اجباری کرده‌اند.

وزیر حمل‌ونقل کانادا از تاریخ 20 اپریل پوشیدن ماسک غیرپزشکی، که دهان و بینی را بپوشاند، را برای مسافرین سفرهای هوایی اجباری اعلام کرد.

علاوه بر این تمام مسافرانی که با پروازهای خارجی وارد کانادا شده یا از فرودگاه‌های کانادا به مقاصد بین‌المللی پرواز می‌کنند ملزم شده‌اند تا ماسک غیرپزشکی یا دستمال مناسب برای پوشاندن صورت خود همراه داشته باشند.

خطوط هوایی Delta Airlines، JetBlue و United نیز از تاریخ 4 می پوشیدن ماسک را برای کارکنان و مسافران الزامی اعلام کرده‌اند. به این ترتیب مسافرین باید در club areas، boarding gate areas، jet bridges و حین پرواز ماسک به صورت داشته باشند. از افراد خواسته شده تا ماسک همراه خود بیاورند، اما خطوط هوایی Delta و United در صورت نیاز به مسافرین ماسک خواهند داد.

شرکت‌های اروپایی Lufthansa و Swiss Airlines نیز از تاریخ 4 اپریل قوانین مشابه را به اجرا می‌گذارند.

Alaska Airlines، American Airlines و Southwest Airlines نیز تاریخ 11 می را برای اجرای این قوانین تعیین کرده‌اند.

لیست کامل شرکت‌های هوایی که استفاده از ماسک را الزامی کرده‌اند و تاریخ اجرای این قانون در زیر وجود دارد:

پیش از این AirAsia با معرفی لباس محافظ شخصی برای خدمه پرواز خود توجهات را جلب کرده بود.

این روزها که به دلیل شیوع COVID-19 صنعت حمل‌ونقل هوایی شدیدا دچار رکود شده شرکت‌ها تلاش می‌کنند با اقدامات اینچنین بار دیگر اعتماد مشتریان خود را جلب کنند. حال باید دید تا چه حد موفق خواهند بود.

منبع: Daily Hive