Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

شهرداری کلگری: جریمه‌ها و هشدارهای مربوط به کروناویروس در هفتهٔ گذشته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید دولت استانی در حال کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ در آلبرتا باشد ولی معنایش این نیست که محدودیت‌های فیزیکی و قواعد فاصله‌گذاری اجتماعی دیگر برقرار نیستند.

شهرداری کلگری می‌گوید که در آخرهفته قبل ۸۳ هشدار در رابطه با کروناویروس به شهروندان داده و ۳ جریمه نیز برای خاطیان صادر کرده، که یکی از آنها برای رعایت نکردن فاصله‌گذاری فیزیکی بوده است.

افسرهای شهرداری ۳۲ بار هم برای مصرف علنی مشروبات الکلی، ۱۹ بار برای رهاسازی سگ‌ها بدون قلاده، و ۱۱ بار برای عدم رعایت قوانین ویژه، غذا دادن به پرندگان، و گلف‌بازی در پارک‌ها به مردم هشدار شفاهی داده‌اند.

خانم سو هِنری، نایب رییس شهرداری می‌گوید: «افسرهای ما به سختی تلاش می‌کنند تا به مردم آموزش و/یا هشدار بدهند و آنها را به رعایت قوانین هدایت کنند. از ابتدای شیوع کووید-۱۹ رویکرد ما آموزش رفتارهای مناسب بوده و فقط در بدترین شرایط از جریمه استفاده می‌کنیم.»

تقریبا ۱۶٪ از تماس‌های تلفنی با خط ۳۱۱ کلگری مربوط به کروناویروس هستند و ۱۲۸ مورد درباره عدم رعایت دستورهای بهداشت عمومی بوده‌اند.

از این ۱۲۸ تماس، ۵۹ مورد مربوط به عدم رعایت فاصله فیزیکی در محیط عمومی، ۲۶ مورد درباره عدم رعایت فاصله در محیط خصوصی، ۲۲ مورد درباره گردهمایی کمتر از ۱۴ نفره و ۲۱ مورد درباره رعایت فاصله در زمین‌های بازی بوده‌اند.

افسرهای شهرداری در آخرهفته قبلی با ۲,۲۰۰ شهروند صحبت کرده‌اند که این نتیجه ۱۸۹ مورد گشت شهری بوده است.

خانم هِنری می‌گوید: «ایمنی در آخرهفته‌ها مهمترین اولویت ما ست. دستور‌های اداره بهداشت عمومی مانع از گردهمایی بالاتر از ۱۵ نفرند و از مردم می‌خواهند که در همهٔ موارد حداقل ۲ متر فاصله فیزیکی را با هم رعایت کنند.»

منبع: Daily Hive