Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

دسترسی کارمندان فاقد علایم به تست‌های تشخیصی کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استان آلبرتا یک‌بار دیگر دارد دسترسی به تست‌های تشخیص کروناویروس را گسترش می‌دهد.

مدیرکل بهداشت آلبرتا خانم دکتر دینا هین‌شاو دیروز اعلام کرد که از این پس کارمندان و کارگران منطقه کلگری که خارج از خانه کار می‌کنند و علایم کووید-۱۹ را ندارند، می‌توانند به تست این بیماری دسترسی داشته باشند.

گسترش دامنهٔ تست‌ها برای این انجام می‌شود که اطلاعات بیشتری درباره انتقال ویروس از مبتلایانِ بدون علایم بیماری، به دست آید. به نوعی قرار است نقشه انتقال ساکت این ویروس به دست آید.

هین‌شاو می‌گوید: «البته ما فقط می‌توانیم روزانه ۱,۰۰۰ نفر از کارگران را تست کنیم زیرا باید ظرفیت خالی برای افراد بدحال داشته باشیم ولی از اهالی کلگری می‌خواهم که در صورت تمایل، به وبسایت بروند و برای تست ثبت‌نام کنند.»

«مهم است که به یاد داشته باشیم تست کردن افرادی که بیمار نیستند به ما تصویری بهتر از وضعیت حضور ویروس در منطقه می‌دهد. شاید نتیجه تست یک نفر منفی باشد ولی بعدا بیماری خودش را نشان دهد. بنابراین ما با فراهم آوردن این امکان برای افراد بی‌علایم، می‌توانیم اطلاعات بهتری درباره پراکندگی کووید-۱۹ در کلگری پیدا کنیم.»

هین‌شاو از افرادی که علایم را دارند نیز خواسته که فرم‌های آنلاین را پر کنند یا با ۸۱۱ تماس بگیرند تا برای آنها ترتیب یک تست داده شود.

همیشه افرادی که علایم دارند نسبت به دیگران اولویت خواهند داشت. شما می‌توانید برای دریافت نوبت تست از ابزار آنلاین اداره بهداشت آلبرتا استفاده کنید.

تا امروز کلگری بیش از ۴,۳۲۵ نفر از ۶,۳۴۵ مبتلای کل استان آلبرتا را داشته و در ۱۱ مِی بیماران فعال این شهر ۱,۰۱۷ نفر گزارش شده‌اند.

منبع: Daily Hive