Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

تمدید وضعیت اضطراری در اونتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان اونتاریو قصد دارند وضعیت اضطراری در این استان که با شیوع کرونا ویروس وضع شده را تمدید کنند.

از تاریخ 17 مارچ وضعیت اضطراری در اونتاریو آغاز گردیده که در تاریخ 14 اپریل مجددا 28 روز دیگر و تا به امروز تمدید شده است.

روز دوشنبه نخست‌وزیر داگ فورد اعلام کرد تا زمانی که به مدت دو هفته وضعیت تثبیت‌شده‌ای در استان نداشته باشیم وضعیت اضطراری همچنان تمدید خواهد شد.

آقای فورد ابراز امیدواری کرده که این مهم خیلی زودتر از پیشبینی‌های قبلی حاصل شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: وضعیت نسبت به هشت هفته پیش بسیار بهتر شده اما باید در از تلاش‌ برنداریم.

مسئولان استانی روز دوشنبه اقدام به بازگشایی بخش‌هایی از اقتصاد کردند. به این ترتیب مغازه‌های خرده‌فروش امکان خرید و فروش در کنار پیاده‌رو را پیدا کرده‌اند که به موجب آن هزاران نفر مجددا به سر کارهایشان باز خواهند گشت.

همچنین مسئولان با کاهش محدودیت‌ها به پروژه‌های ساخت‌وساز مسکونی چند واحدی below-grade همچون آپارتمان‌ها و condominiums مجوز شروع فعالیت را داده‌اند و پروژه‌های above-grade کنونی نیز می‌توانند به ساخت خانه‌های جدید و اشتغالزایی ادامه دهند.

شهروندان استان نیز از روز دوشنبه اجازه پیدا کرده‌اند تا برای ساعاتی محدود در طول روز به پارک‌های استانی و مناطق حفاظت‎شده سفر کنند.

به گفته مسئولان روز دوشنبه 35 مورد جدید فوت بر اثر ابتلا به COVID-19 گزارش شده و 308 مورد ابتلا نیز شناسایی شده است. به این ترتیب رشد بیماران به نسبت روز یکشنبه افزایش داشته اما کمتر از روز شنبه است.

از آغاز اپیدمی تاکنون 20،546 نفر در اونتاریو به COVID-19 مبتلا شده‌اند که 73.6 درصد (15،131 نفر) آن‌ها بهبود یافته‌اند.

منبع: Daily Hive