Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

بازگشایی موقت پارک‌های ملی و اماکن تاریخی از 1 جون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته جاستین ترودو از 1 جون برخی پارک‌های ملی و اماکن تاریخی کانادا در نواحی که شیوع بیماری تحت کنترل است به صورت محدود و موقت بازگشایی خواهند شد.

از زمان شیوع COVID-19 تمامی پارک‌های ملی، اماکن تاریخی و پارک‌های دریایی کشور به منظور جلوگیری از انتشار بیماری بسته شده‌اند.

دولت فدرال در حال رایزنی با مسئولان استانی است تا تعدادی از پارک‌های ملی را بازگشایی کند. البته پارک‌های شمال کانادا که در نزدیکی محل زندگی بومیان واقع شده‌اند همچنان بسته خواهند ماند و رعایت فاصله فیزیکی در پارک‌های مجاز نیز الزامی است.

اجازه کمپینگ در پارک‌ها حداقل تا 21 جون صادر نمی‌شود.

جاناتان ویلکینسون وزیر محیط‌زیست کانادا بازگشایی‌ها را مختص تعداد محدودی از پارک‌ها دانسته و گفت رفع محدودیت‌ها در ابتدا بسیار جزئی است. با اینحال روند بازگشایی در چند فاز و به صورت تدریجی دنبال خواهد شد.

به گفته آقای ویلکینسون از تاریخ 1 جون استفاده از مسیرهای پیاده‌روی، نواحی day-use، فضاهای سبز و قایق‌سواری در برخی مناطق آزاد خواهد شد اما شهروندان باید پیش از سفر با مراجعه به وبسایت پارک از باز بودن آن مطمئن شوند.

ترودو ضمن تشکر از همکاری شهروندان و ماندن آن‌ها در خانه که موجب جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری شده اظهار داشت که متاسفانه در تابستان پیش رو امکان برگزاری بسیاری از مراسم و رویدادها وجود ندارد اما ابراز امیدواری کرد که شرایط در آینده نزدیک بهبود پیدا کند.

منبع: Daily Hive