Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

استارباکس حدود ۲۰۰ کافی‌شاپ خود را در کانادا می‌بندد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استارباکس اعلام کرد که نزدیک به ۲۰۰ کافی‌شاپ کانادایی خود را به خاطر تغییر عادات مصرف‌کنندگان در دوران کووید-۱۹ تعطیل خواهد کرد.

این کمپانی زنجیره‌ای که مقرش در سیاتل امریکا ست، قصد بازآرایی استراتژی تجاری‌اش در کانادا طی ۲ سال آینده را دارد تا بهتر بتواند از پس شرایط بحران اقتصادی —که به نظر ادامه‌دار است— بر آید..

جزئیات این استراتژی در نامه‌ای به سهامداران اعلام شده است که در بخشی از آن می‌خوانیم: «در حالی که ترمیم کسب‌و‌کار ما ادامه دارد، به ایجاد زیرساخت‌ها برای فاز تحول مشغولیم تا “چالاکی خود را بازیابی و تقویت کنیم” و قادر به تسریع فرآیند تحول شویم.»

استارباکس می‌گوید که در این برنامه دو ساله، هر سال حدود ۱۰۰ کافی‌شاپش در امریکای شمالی را می‌بندد. دلیل اصلی پایان قراردادهای اجاره اعلام شده است.

در این طرح بعضی از شعب استارباکس تعطیل و برخی دیگر جابه‌جا خواهند شد و برخی نیز تبدیل به فروشگاه‌هایی با امکان pick-up و drive-thru و دلیوِریِ کنار خیابان خواهند شد.

استارباکس قبل از شیوع کووید-۱۹ در حال آزمایش طرحی جدید بود که طبق آن برخی کافی‌شاپ‌ها صرفا خدمات pick-up ارایه می‌کردند و حالا با تغییر اوضاع، به نظر می‌رسد این برنامه مفیدتر از قبل باشد. اولین کافی‌شاپ به این شکل در ژانویه کارش را در منطقه تجاری تورنتو شروع کرد و ۹۳ متر مربع فضا دارد.

هر چند استارباکس در امریکای شمالی رو به محافظه‌کاری می‌آورد، ولی گفته که تعداد شعب خود در کشورهای دیگر از جمله چین را افزایش خواهد داد.

منبع: Global News