Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

برنامه آلبرتا برای گسترش انجام تست کووید19 در سطح استان برای افراد بدون علائم ظاهری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خبر خوب این است که انجام تست کووید19 به زودی در نزدیکی خانه‌ هم در دسترس خواهد بود. به دنبال یک برنامه آزمایشی موفق که طی آن تعداد محدودی از داروخانه های کلگری و ادمونتون تست کروناویروس را برای کسانی که علائم آن را نداشتند انجام میداند، استان آلبرتا اعلام کرد که این برنامه گسترش می‌یابد و برای هر داروخانه‌ای که تمایل داشته باشد در این طرح شرکت کند قابل اجرا است.

در بیانیه منتشر شده توسط مقامات سازمان بهداشت استان آمده است، این برنامه آزمایشی در مرحله اول در ماه ژوئن بر روی 10,000 نفر از ساکنان آلبرتا در داروخانه‌ها انجام شد و بخشی از 677,000 آزمایش انجام شده در آلبرتا از زمان شروع این پاندمی است. وزیر بهداشت آلبرتا، تایلر شاندرو در این بیانیه گفت: برنامه آزمایشی ابتکاری ما نشان داد تمام داروخانه ها میتوانند تست کرونا ویروس را با اطمینان بیشتری برای ساکنان آلبرتا انجام دهند.

او در ادامه گفت: آلبرتا همچنان افزایش ظرفیت انجام تست کروناویروس را در دستور کار قرار میدهد و جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشتازان بالاترین نرخ تعداد تست در جهان حفظ خواهد کرد. انجام هر چه بیشتر تست کروناویروس بخش مهمی از استراتژی ریکاوری ما برای استان است و کمک خواهد کرد که بتوانیم از مردم استان در مقابل این ویروس بهتر محافظت کنیم.

داروخانه هایی که مایل به ارائه این تست به شهروندان هستند باید از پروتکل های سختگیرانه ای پیروی کنند و همچنین مهارت های تخصصی برای محافظت از سلامت بیماران حین انجام تست را داشته باشند. همه تست های داروخانه از نوع نمونه برداری از گلو هستند.

در حالی که نام و مکان داروخانه هایی که در برنامه آزمایشی اولیه شرکت داشتند برای جلوگیری از هجوم مردم به آن مکان ها برای انجام تست، فاش نشده بود اما هم اکنون لیست این داروخانه ها در وبسایت  Alberta Blue Cross در دسترس شهروندان است.

دکتر دینا هینشاو مدیر سازمان بهداشت آلبرتا در این بیانیه گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در آلبرتا، همه ما باید نقش خودمان را در مبارزه با این ویروس به درستی ایفا کنیم. کارهایی که هر یک از ما امروز انجام میدهیم به حفاظت از خودمان، عزیزانمان و فردای جامعه مان کمک خواهد کرد. انجام آزمایش کمک میکند تا در مورد وضعیت شیوع ویروس در آلبرتا اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

استان آلبرتا همه مردم را به انجام تست کووید19 حتی بدون مشاهده علائم آن تشویق کرد به خصوص در موارد زیر:

  • قبل یا بعد از وقت گذراندن با کسانی که بیشتر آسیب پذیر هستند؛ افراد بالای 65 سال یا افراد دارای شرایط خاص
  • قبل و بعد از مسافرت های بین المللی، حضور در یک ایونت با کسانی که اخیرا مسافرت بودند یا میزبان مسافر دیگری بودند
  • قبل و بعد از شرکت در ایونت ها یا فعالیت هایی که ممکن است شما را در معرض ابتلا قرار داده باشند؛ مثلا یک دورهمی بزرگ که فاصله فیزیکی رعایت نشده بود
  • کادر درمان که به طور منظم با مردم آلبرتا چه سالم و چه بیمار در تعامل هستند

منبع:Daily hHive

برای مطالعه بیشتر:

منحنی موارد فعال کووید19 در آلبرتا بعد از یک شیب ناچیز، صعودی شد

شروع به کار مجدد سرویس های حمل و نقل شهری در ادمونتون از ماه آینده