Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

پوشیدن ماسک در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی تورنتو اجباری شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش اقدامات ایمنی در غذاخوری‌ها و بارهای تورنتو، اجباری شدن ماسک در آپارتمانها و مجتمع های مسکونی هم در دستور کار قرار گرفت. در هفته گذشته شورای شهر تورنتو به آئین نامه موقت جدیدی که ماسک زدن یا پوشاندن صورت را در فضای عمومی آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی الزامی اعلام کرد، رأی موافق داد. مایور جان توری گفت: ما این قوانین را بر اساس توصیه های سازمان بهداشت عمومی و برای حفظ ایمنی جامعه وضع میکنیم و من میدانم که اکثر ساکنان تورنتو به رعایت این قوانین و توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کووید19 متعهد هستند.

همه ما برای مبارزه با این ویروس راهی طولانی و طاقت فرسا را تا اینجا آمده‌ایم و از اینجا به بعد با بازگشایی مجدد برخی مشاغل و مدارس، متعهد ماندن به این توصیه ها برای احیای تورنتو و برگشتن هر چه زودتر طراوت و سرزندگی به چهره شهر، بسیار مهم است.

بر اساس تصمیمات شورای شهر، طبق آئین نامه جدید برای آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی، صاحبان آنها موظف شدند سیاستی برای پوشیدن ماسک توسط افراد در فضاهای مشترک داخل ساختمان داشته باشند، فضاهایی مثل لابی، آسانسور و اتاق های لباسشوئی. آنها همچنین موظف شدند اطلاعیه های برای استفاده از ماسک در ساختمان بچسبانند.

این آئین نامه هم مانند آئین نامه پوشیدن ماسک در فضاهای مسقف شهری، شامل بندهایی است که برخی گروه ها را از پوشیدن ماسک معاف میکند، این گروه ها عبارتند از افرادی که به دلایل پزشکی نمیتوانند ماسک بزنند و بچه های زیر دو سال. الزاماتی جدید برای حفظ سلامت و ایمنی مشتریان رستوران ها هم در این محل‌ها به مرحله اجرا درآمده که عبارتند از:

  • مشتریان همواره در حالت نشسته باشند مگر در هنگام رفتن به دستشویی، پرداخت فیش و یا خروج از رستوران
  • ایجاد فاصله حداقل دو متری بین میزها
  • رستوران‌ها باید اطلاعات مشتری های هر روز شامل نام و شماره تماس را از آنها بگیرند
  • نگهداری اطلاعات مشتری ها به مدت 30 روز تا درصورت نیاز آنها را به سازمان بهداشت تورنتو تحویل دهند و بعد از 30 روز با رعایت امنیت اطلاعات افراد، آنها را دور بیندازند
  • چسباندن اطلاعیه روی تمام درهای ورودی مبنی بر الزام گرفتن اطلاعات تماس مشتری برای پیگیری احتمالی در روزهای آینده
  • ایجاد پروتکل های معاینه و تست برای کارکنان
  • محدود کردن ظرفیت فضای داخلی رستوران ها و بارها تا حداکثر 100 نفر و آن هم با رعایت فاصله فیزیکی
  • محدود کردن تعداد نفراتی که دور یک میز می‌نشینند تا حداکثر 10 نفر

الزامات جدید بارها و رستورانها به واسطه مقررات موقت قانون شهرداری تورنتو، بخش 545 مجوز گرفته و اجرا میشود. در این بیانیه آمده است که بسیاری از رستوران ها و بارها از جمعه گذشته و شروع فاز سوم اقدامات جدید حفظ ایمنی، همه آنها را رعایت کردند و شورای شهر بخاطر حفظ و تداوم همکاری شان از آنها تشکر میکند. با اجرایی شدن این سیاست ها، مقامات شهری به جای جریمه افراد، تمرکزشان را بر آموزش بندهای این آئین نامه میگذارند تا ابهامات رفع شود و افراد به رعایت آن تشویق شوند.

 منبع:Daily Hive

برای مطالعه بیشتر:

اجباری شدن استفاده از ماسک در شبکه حمل و نقل عمومی تورنتو

دستورالعمل های نحوه ماسک زدن کودکان توسط دولت کانادا منتشر میشود

توصیه سازمان بهداشت کانادا در مورد یک ضدعفونی کننده دست که “ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد”