Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

اجازه ورود دانشجویان بین‌المللی به کشور کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانشجویان بین‌المللی که در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل هستند هم اکنون می‌توانند برای ادامه تحصیلشان وارد کانادا شوند.

دولت کانادا تعدادی از محدودیت‌های سفر را به منظور پذیرش محققان بین‌المللی توسط مؤسسات آموزشی تعیین شده‌ای (DLIs) که برنامه آمادگی مصوب COVID-19 دارند، اصلاح کرده است. این مؤسسات می‌توانند از تاریخ 20 اکتبر پذیرش محققان بین‌المللی را آغاز کنند.

در برنامه‌های آمادگی، چگونگی انتقال اطلاعات سلامت و سفر از طریق مدرسه به دانشجویان بین‌المللی به محض ورودشان به کانادا باید به‌طور خاص مشخص شود. همچنین چگونگی کمک به دانشجویان در قرنطینه که شامل راهنمایی یا حمایت کردن آن‌ها در تهیه غذا، دارو و سایر ملزومات می‌شود نیز در این برنامه باید به‌دقت ذکر شده باشد.

دولت می گوید این برنامه‌ها باید پروتکل‌هایی را ایجاد کنند تا بتوانند از سلامت دانشجویان در مقابل موارد مشکوک و یا تأیید شده مبتلا به ویروس کرونا در مدرسه حفاظت کنند.

دولت کانادا اعلام کرد: “همکاران استانی و محلی اظهار داشته‌اند که مایل به مشاهده روندی هستند که دانشجویان بین‌المللی بتوانند دوباره سفر به کانادا را آغاز کنند. مشروط به اینکه الزامات بهداشتی را رعایت کرده و به آن‌ها احترام بگذارند.” دولت کانادا در ادامه می‌افزاید: “با رویکردی محتاطانه، دولت‌های فدرال، استانی و محلی برای توسعه این روند با یکدگیر همکاری کرده‌اند.”

لیست مدارسی که دارای برنامه‌های آمادگی تصویب شده هستند و سایر اطلاعات مفید برای دانشجویان بین‌المللی را می‌توانید در در وبسایت Immigration, Refugees and Citizenship Canada مشاهده کنید. این لیست با تایید و پذیرش برنامه‌های الحاقی به‌صورت منظم به‌روزرسانی خواهد شد.

در حال حاضر فقط مؤسسه‌های دوره دوم متوسطه در لیست قرار دارند.

دانشجویان بین‌المللی که دارای مجوز تحصیل یا تأیید شده مؤسسات تعیین شده توسط دولت استانی یا محلی با برنامه مصوب #COVID19 هستند، برای حضور در این مؤسسات ممکن است بتوانند به کانادا سفر کنند.

دولت می گوید: ” محدودیت‌های اصلاح شده سفر برای همه دانشجویان بین‌المللی، بدون توجه به کشور مبدأ آن‌ها و یا زمان صدور مجوز تحصیلشان در کانادا، اعمال می‌شود.” این اصلاحیه دلیل این سفر را غیراختیاری و غیرانتخابی فرض می‌کند.

قوانین اضطراری تحت قانون قرنطینه کانادا، سفر برخی از اتباع خارجی به کانادا را محدود می‌کند؛ اگر دلیل این سفرها گردشگری، تفریح و سرگرمی باشد، اختیاری و انتخابی فرض می‌شود.

برای سفر به کانادا، دانشجویان بین‌المللی باید تمام مدارک لازم را برای ورود به این کشور داشته باشند، هیچ علائمی از ویروس کرونا نباید داشته باشند و مدرسه آن‌ها باید در لیست مؤسسات دارای برنامه آمادگی COVID-19 باشد.

اعضای درجه یک خانواده دانشجو مانند همسر، شریک عادی-قانونی یا وابسته، اگر دلایل سفرشان غیراختیاری و غیرانتخابی باشد، ممکن است بتوانند دانشجویان را تا کانادا همراهی کنند.

دانشجویان بین‌المللی و اعضای خانواده آن‌ها باید پس از ورود به کانادا به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند. این قانون برای تمام مسافران یکسان است.

منبع: dailyhive