Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

اداره بهداشت کانادا تست ۱-ساعتهٔ جدیدی را برای کووید-۱۹ تایید کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره بهداشت کانادا تست جدیدی را برای کووید-۱۹ تایید کرده که در آن از نوار تست استفاده می‌شود و می‌تواند نتایج را ظرف ۱ ساعت تایید کند. دقت آن نیز ۹۰٪ اعلام شده است.

این تست که نامش TRIPLELOCK است، جزو تست‌های سریع کمپانی Precision Biomonitoring است که با کمک گروهی از دانشمندان در دانشگاه Guelph ی اونتاریو ساخته می‌شوند.

در این تست، از نوار باریکِ پایهٔ اسیدی استفاده می‌شود که مستقیما قادر به شناسایی خود ویروس است و بدون نیاز به سردخانه، می‌توان آن را جا‌به‌جا کرد. از این رو برای نمونه‌برداری سیار بسیار مناسب است.

حالا که اداره بهداشت آن را برای استفاده در کل کشور تایید کرده، هزینه تست برای دولت بسیار کاهش می‌یابد و امکان بازگشایی اقتصاد با رعایت ایمنی در بحبوحه موج دوم کرونا افزایش می‌یابد.

دکتر ماریو توماس، مدیرعامل PB می‌گوید:

«ما از نزدیک با فعالان صنایع مختلف کار کرده‌ایم تا آنها بتوانند مشاغل خود را باز و نیروی کار را دوباره مشغول کنند، و این پیشرفت، ظرفیت ما را به خوبی افزایش می‌دهد. با تایید TRIPLELOCK، می‌توانیم حمایت بهتری از دولت‌های فدرال و استانی، و صنایع کانادا داشته باشیم.»

نوارهای مورد استفاده در تست TRIPLELOCK در دمای عادی اثر خود را از دست نمی‌دهند و دقت آنها بسیار بالا ست.

اریک هاسکینز، وزیر سابق بهداشت و نگهداری بلند‌مدت در اونتاریو، و از اعضای هیئت مدیره PB، می‌گوید این تست «برای محیط کار در سرتاسر کشور، مدارس، و مناطق دورافتاده و غیرشهری بسیار مناسب است زیرا در این محیط‌ها نیازمند اعلام سریع نتایج هستیم و حالا با TRIPLELOCK از پس آن بر می‌آییم.»

منبع: Daily Hive