Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

کِنی: حقوق و آزادی‌ها مردم دلیل تاخیر در اجرای محدودیت‌های جدید کووید-۱۹ هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر آلبرتا می‌گوید که دولتش کوشیده بین آزادی‌ها و حقوق مردم ذیل قانون اساسی و تلاش برای کنترل کووید-۱۹ تعادل برقرار کند، و تلاش برای یافتن راهی در این زمینه، علت اصلی تاخیر در اجرای محدودیت‌های جدید بوده است.

کنِی با اعلام ضوابط جدید از جمله ممنوعیت اجتماع در محیط‌های بسته و الزام به استفاده از ماسک در محیط‌های کار کلگری و ادمونتون، افزود:

«برای اولین بار در تاریخ ما به مردم گفته‌ایم که حق ندارند در خانه‌شان کسی را میهمان کنند و در صورت تخطی جریمه می‌شوند.»

او که رهبر حزب محافظه‌کار است می‌گوید کسی نباید بابت این محدودیت‌ها خوشحال باشد، به خصوص در استانی که آزادی‌ها بسیار مهمند.

«از کِی دولت اجازهٔ تعلیق قانونی را یافته که آزادی‌ها و حقوق مردم را تضمین می‌کند؟ قرنطینه‌های کووید-۱۹ در سطح جهان، نمونه‌ای خارق‌العاده از کاربرد اقتدار توسط حکومت‌ها هستند.»

قوانین جدید آلبرتا شباهت زیادی با قوانین تازه اعلام شده در بریتیش کلمبیا دارند ولی کِنی سخت‌گیری کمتری داشته است. برای مثال تجمعات مذهبی ۱۰ نفر و کمتر با حفظ فاصله‌گذاری در آلبرتا مجازند.

آلبرتا ۳ هفته بعد از اجرای قوانین جدید، ارزیابی‌اش از تاثیربخشی آنها را اعلام می‌کند.

کِنی می‌گوید: «چرا قوانین سختگیرانه‌تری نگذاشتیم؟ زیرا تلاش داریم رشد نموداری کووید را نزولی کنیم، نه اینکه آن را به صفر برسانیم. ما به خوبی می‌دانیم که تاثیر سختگیری افراطی بر سلامت روان مردم، می‌تواند مخرب‌تر از تاثیر کووید-۱۹ بر سلامت عمومی باشد.»

منبع: Daily Hive