Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

کانادا برای 194 میلیون دوز واکسن COVID-19 به توافق رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا برای تهیۀ حداکثر 194 میلیون دوز واکسن COVID-19 توافقاتی را به دست آورده است، با این گزینه که 220 میلیون واکسن دیگر نیز خریداری کند.

در جلسۀ مطبوعاتی COVID-19 روز پنجشنبه، مقامات بهداشتی اعلام كردند كه كانادا با هفت تولیدكنندۀ واكسن معامله كرده است كه 5 مورد از آنها “قطعی” هستند.

دکتر هوارد نجو، معاون رئیس بهداشت عمومی کانادا، می‌گوید که واکسن‌ها حتی قبل از تأیید توسط بهداشت کانادا می‌توانند در کشور پذیرفته شوند. با این وجود تا زمانی که به آنها اجازه داده نشود در استان‌ها توزیع نمی‌گردند.

وی در ادامه گفت كه انتظار می‌رود واكسن‌ها در سه ماهه اول سال 2021 در دسترس همگان قرار بگیرد، اما در آن زمان فقط سه میلیون دوز توزیع خواهد شد.

ناجو می‌گوید باید 6 میلیون دوز «به زودی» توسط دو شرکت Pfizer و Moderna آماده شود.

در اوایل این ماه، دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، گفت که واکسن‌ها در ابتدا “به صورت محدود” تولید می‌شوند.

تام در 6 نوامبر گفت: «تأمین این واکسن‌ها به مرور افزایش خواهد یافت، این بدان معناست که دولت‌های فدرال، استانی و منطقه‌ای باید تصمیمات مهمی در مورد نحوۀ استفاده از تأمین واکسن اولیه اتخاذ کنند. در این بین، با توجه به اینکه می‌دانیم حفاظت‌های فردی در پایین نگه داشتن میزان شیوع بسیار موثر است، به این رویه ادامه می‌دهیم.»

دکتر سوپریا شارما، مشاور ارشد پزشکی بهداشت کانادا، گفت که آژانس در مورد واکسن Pfizer تقریباً همزمان با ایالات متحده تصمیم خواهد گرفت. انتظار می‌رود حدود 10 دسامبر در مورد FDA تصمیم گرفته شود.

شارما گفت که ممکن است بررسی و تأیید یک واکسن توسط بهداشت کانادا یک سال طول بکشد. وی گفت، واکسن Pfizer آخرین واکسنی است که در بین 7 واکسن دیگر در مرحله تأیید قرار گرفته است.

با توجه به نیاز فوری به واکسن‌های COVID-19، یک دستور موقت برای توانایی پیگیری سریع روند این واکسن‌ها، از جمله گزینۀ بازبینی داده‌ها به صورت چرخشی به جای آزمایش‌ یکبارۀ داده‌ها، فراهم شده است.

آریان رضا، معاون وزیر تدارکات و خدمات عمومی کانادا، گفت که آژانس در تلاش است تا به اندازۀ کافی لوازم مورد نیاز ـ مانند سوزن و منجمدکننده (فریزر) ـ به دست بیاورد تا بتواند واکسن را پس از تأیید به سرعت تجویز و توزیع کند.

رضا گفت: «در حال حاضر با توجه به اینکه تجهیزات بیشتری هر ماه به دست ما می‌رسد، كانادا سوزن و سرنگ كافی برای تزریق تقریباً 25 میلیون دوز واكسن را دارد. همچنین آنها 26 منجمدکننده با قابلیت 80- درجه سانتیگراد و 100 دستگاه خریداری کرده‌اند که می‌توانند در دمای 20- درجه سانتیگراد برای ذخیرۀ واکسن‌ها و همچنین یخ خشک کار کنند.

برخی از واکسن‌های اولیه باید در دمای بسیار سرد نگهداری شوند. واکسن Pfizer باید در دمای 75- درجه سانتیگراد قرار بگیرد.

این واکسن‌ها پس از تأیید، اولین دور به افراد در معرض خطر، از جمله سالمندان و کارمندان خط مقدم، منتقل می‌شود.

تا به امروز، کانادا 347،466 مورد COVID-19 و 11،710 مورد مرگ ناشی از این بیماری را مشاهده کرده است.

 

منبع: dailyhive