Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

موج دوم COVID-19 و وخامت اوضاع روحی کانادایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط انجمن بهداشت روان کانادا، موج دوم بیماری COVID-19 باعث تشدید احساس استرس و اضطراب کانادایی‌ها شده است.

محققان UBC با همکاری CMHA یک نظرسنجی نظارت بر تأثیرات COVID-19 روی بهداشت روان مردم در سراسر کانادا انجام داده‌اند.

به عقیدۀ محققان، این داده‌ها که از بررسی 3،027 نفر به دست آمده است، «سطح نگران کننده‌ای» از یأس، افکار خودکشی و ناامیدی را در کانادایی‌ها نشان می‌دهد.

بر اساس این تحقیق 71% از افراد مورد بررسی اظهار داشتند که نگران موج دوم ویروس هستند و 58% نیز از مرگ یکی از عزیزان یا اعضای خانواده خود نگران هستند. فقط 21٪ اظهار امیدواری کردند.

با ورود به ماه نهم همه گیری40٪ از کانادایی‌ها گفتند که سلامت روان آنها از ماه مارس وخیم‌تر شده است. این تعداد برای افراد 18 تا 24 سال به 60% و برای افراد بیکار به 61% می رسد.

مارگارت ایتان، مدیرعامل انجمن بهداشت روان کانادا گفته است: «هوای سرد، عدم اطمینان، شبکه‌های اجتماعی فرسوده و محدودیت در مراسم تعطیلات، در شرایطی تأثیرگذار است و بدتر می‌شود که مردم مضطرب، ناامید و ترسیده‌اند. از اینکه بسیاری از مردم چنان ناامید شده‌اند که نمی‌توانند تصور کنند از این مرحله عبور می‌کنیم، می‌ترسم.»

محققان می‌ گویند افزایش شدید افکار خودکشی بسیار نگران کننده است.

پیش از همه‌گیری 2.5٪ از مردم کانادا افکار یا احساسات اخیر خودکشی را گزارش داده بودند. این تعداد در بهار به 6% رسید، اما در حال حاضر 10% است.

والدین تحت فشار خاصی قرار دارند بطوری که 13٪ گزارش داده‌اند که افکار یا احساسات خودکشی را تجربه کرده‌اند و 27٪ نگران قرار دادن غذا روی میز هستند. تقریباً 50٪ والدین دارای فرزندان زیر 18 سال نگرانی‌های مالی ناشی از COVID-19 را گزارش کرده‌اند.

امیلی جنکینز، محقق ارشد، استاد پرستاری در UBC گفت: «ما در حال مشاهده رابطه مستقیم بین عوامل استرس‌زا و کاهش سلامت روان هستیم. با توجه فرسایشی شدن همه‌گیری و افزایش موارد و محدودیت‌های مربوط، بخش قابل توجهی از جمعیت ما در حال رنج کشیدن هستند.»

متأسفانه، تحقیقات نشان می‌دهد تعداد کمی از کانادایی‌ها از حمایت مورد نیاز برخوردار هستند و بسیاری از آنها به استراتژی‌های ناسالم مقابله متوسل شده‌اند.

از میان افراد مورد بررسی، 17٪ گزارش شده است که افزایش استفاده از مواد «به عنوان راهی برای کنار آمدن» و 20٪ افزایش مصرف الکل را گزارش کرده‌اند. استفاده از ماری ‌جوانا و داروهای تجویزی به ترتیب 9 و 7% افزایش یافته است.

بر اساس گفته‌های ایتان، سیستم بهداشت روان کانادا حتی قبل از وقوع همه‌گیری نیازهای مردم را برآورده نمی‌کرده است.

ایتون در ادامه گفته است: «خدمات بهداشت روان جامعه محور بوده است و کمبود بودجه و همچنین وابستگی به خدمات و هزینۀ زیاد مانند بیمارستان‌ها و مراقبت‌های حاد وجود داشته است.»

«اگر ما بودجه را در سطح جامعه تأمین کنیم، فشار روی سیستم مراقبت‌های حاد كه توسط COVID-19 به وجود آمده كاهش پیدا می‌کند – و باعث می‌شود افراد به كمك كمتری نیاز داشته باشند.»

تاکنون، کانادا 389،775 مورد ابتلا COVID-19 و 12،325 مورد مرگ ناشی از این بیماری را مشاهده کرده است.

 

منبع: dailyhive