Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

۹ برند شاخص کانادایی که در سال ۲۰۲۰ ورشکسته شدند یا درخواست حمایت مالی کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

امسال هزاران کسب‌وکار کوچک و فروشگاه در کانادا به دلیل مشکلات اقتصادی مرتبط با COVID-19 تحت‌ فشار قرار گرفتند.

در میان تعطیلی اجباری و کاهش شدید درآمد، یک نظرسنجی توسط فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB) در روزهای ابتدایی همه‌گیری در ماه مارس انجام شده و دریافته است که تقریباً یک سوم مشاغل کوچک که به طور موقت مجبور به تعطیلی شده‌اند – ۳۲٪ – مطمئن نیستند که آیا هرگز قادر به بازگشایی هستند یا خیر. خیلی‌ها بازگشایی نکرده‌اند.

اما حتی برندهای معتبر و موروثی که در کانادا نام آشنایی هستند نیز از اثرات مخرب COVID امسال در امان نبودند. از خرده فروشان لباس گرفته تا مکان‌های تفریحاتی و زنجیره‌های مد مشهور کانادا تحت تأثیر COVID بوده‌اند و از آن ضربه خورده‌اند.

در ادامه اسامی برندهای معتبر کانادایی که در سال ۲۰۲۰ ورشکسته شده و یا نیاز به حمایت مالی دارند آورده شده است:

به لطف سرمایه گذاری خصوصی، برخی از این برندها مانندMountain Equipment  بیشتر دوام می‎آورند. دیگر برندها مانند Papyrus مکان‌های فیزیکی خود را به‌طور دائم بسته‌اند.

Le Château

در اکتبر، Le Château برند مد مستقر در مونترال اعلام کرد که دارایی‌های خود را تسویه می‌کند و به فعالیت ۱۲۳ فروشگاهش خاتمه می‌دهد. با لغو رویدادها و جشن‌های امسال، تقاضا برای مهمانی تعطیلات و در نتیجه لباس کم شده است و راهی غیر از تسویه حساب ندارد. این شرکت در سال ۱۹۵۹ تأسیس شد و ۱۴۰۰ نفر در آن مشغول به کار بودند.

Mountain Equipment Co-op

پس از ثبت پرونده برای حمایت از بستانکار، MEC در ماه سپتامبر اعلام کرد که با فروشش به یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی ایالات متحده – پس از آنکه به دلیل همه‌گیری دچار مشکلات اقتصادی شده بود – به ۴۹ سال کار خود به عنوان تعاونی پایان می‌دهد. اعضای شرکت ناامید برای توقف فروش به شرکت خصوصی Kingswood Capital Management یک دادخواست راه‌اندازی کردند و در نهایت بیش از ۱۵۰،۰۰۰ امضا جمع کردند. این فروش بزرگ‌ترین تعاونی کانادا را به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد کرد. انتظار می‌رود دفتر مرکزی برند در ونکوور باقی بماند و Kingswood متعهد شده است که ۱۷ محل از ۲۲ مکان MEC را باز نگه دارد، در حالی که ۷۵٪ از کارمندان خود را حفظ کند.

 Aldo Group Inc

Aldo

شرکت تولید کفش مستقر در مونترال با استناد به فشار بیش از حد بر کسب‌وکارها و جریان نقدینگی در طی COVID، در ماه مه درخواست حمایت از بستانکار در کانادا را ارائه داده است. دیوید بنسادون، مدیر عامل شرکت به این نتجیه رسیده است که استفاده از حمایت مالی بهترین گزینه برای «گذر از این دوره چالش‌برانگیز» در کوتاه مدت است. گروه Aldo که شامل Aldo، Call It Spring و GLOBO می‌شود تقریباً ۳۰۰۰ فروشگاه را در ۱۰۰ کشور اداره می‌کند.

DavidsTea

تابستان امسال، فروشگاه زنجیره‌ای چای DavidsTea اعلام کرد که تغییر ساختار ۸۰ فروشگاه خرده فروشی از ۱۲۴ فروشگاه را در سراسر قاره متوقف خواهد کرد و در نتیجه این تعداد تعطیل خواهند شد. هرچند هرشل سگال، بنیانگذار این برند آشامیدنی مستقر در مونترال، گفته است تعطیلی این فروشگاه‌ها دائمی نیست و برای اطمینان از موفقیت درازمدت این برند صورت می‌گیرد، اما وی معتقد است بسیاری از مکان‌هایی که تعطیل شدند سود بسیار کمی داشتند. انتظار می‌رود ۱۰۰ فروشگاه موجود در کانادا به فعالیتشان ادامه دهند.

Moores the Suit People

Tailored Brands  شرکتی که Moores the Suit People و Wearhouse Men’s را اداره می کند، در تابستان درخواست حمایت مالی را از فصل ۱۱ ارائه داده است. با توجه به اینکه مردان لباس رسمی برای عروسی، محل کار و مراسم رسمی و رویدادهای اجتماعی خریداری نکرده‌اند، این برند تحت‌تأثیر COVID-19 قرار گرفته و دچار بحران مالی شده است.

Cirque Du Soleil

بعد از تعطیلی اجباری ده‌ها نمایش در سراسر جهان، درآمد ماهانه این گروه سیرک به صفر رسید و به طور رسمی در ماه ژوئن درخواست حمایت از برشکستگی را به دادگاه کبک ارائه کردند. دانیل لامار، رئیس و مدیرعامل گروه سرگرمی Cirque du Soleil مستقر در کبک، گفت که قرارداد تغییر ساختار یک راه جدید برای گروه سرگرمی افسانه‌ای ایجاد می‌کند تا بعد از COVID به عنوان یک گروه قوی‌تر ظاهر شود. این شرکت همچنین در یک پست اینستاگرامی به طرفدارانش گفت توقف فعلی یک وقفهٔ کوتاه در کار این گروه است.

Carlton Cards and Papyrus 

Carlton Cards ۱۰۰ سال پیش به عنوان رهبر بازار کارت‌ پستال در تورنتو تأسیس شد و در سال ۱۹۷۰ از Hallmark پیشی گرفت. شرکت مادر گروه خرده فروشی Schurman (SRG) در سال جاری تصمیم گرفته است که تمام فروشگاه‌های تخصصی – از جمله ۷۹ فروشگاه در کانادا – Carlton Cards و Papyrus خود را تعطیل کند. در کل ۲۵۴ فروشگاه در سراسر آمریکای شمالی تعطیل می‌شوند. این فروشگاه‌ها ۱۴۰۰ کارمند دارد. خوش خبری به طرفداران Carlton Cards and Papyrus: هنوز ۶۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی در سراسر کانادا در دسترس هستند.

Dynamite and Garage

فروشگاه‌های لباس Dynamite‌ و Garage پس از فروش بی‌سابقه در سال ۲۰۱۹، در ماه سپتامبر اعلام کرده است تحت‌تأثیر COVID-19 قرار گرفته و نیاز به تغییر ساختار کسب‌وکارش دارد و برای استفاده از حمایت مالی بستانکار به دادگاه دادخواست ارائه داده است. این خرده فروش مستقر در مونترال گفت: فشارهای مداوم ناشی از تعطیلی فروشگاه‌ها، اقدامات فاصله اجتماعی، مرزهای بسته و کمبود جهانگرد بیش از حد مجاز است. از ابتدای دهه ۱۹۷۰، این شرکت به بیش از ۳۰۰ فروشگاه در آمریکای شمالی گسترش پیدا کرده است. این فروشگاه بصورت آنلاین به کارش ادامه می‌دهد و مشخص نیست که در نتیجه تغییر ساختار چند فروشگاه بسته خواهد شد.

Swimco

Swimco ۴۵ سال پیش کارش را در کلگری آغاز کرد و به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای لباس شنا با ۱۸ نمایندگی در کشور شد. این فروشگاه در ماه اکتبر اعلام کرد که پس از اعلام ورشکستگی از فعالیت خارج می‌شود. تمامی فروشگاه‌ها در ماه اکتبر تعطیل شده بودند اما بصورت آنلاین به کارشان ادامه خواهند داد. Swimco در هر پنج استان شرقی کبک فعالیت می‌کرد، اما بیشتر فعالیتش در بریتیش کلمبیا و آلبرتا بود.

در نهایت، در زیر ۱۷ برند دیگر کانادایی که امسال متحمل خسارات فراوانی شده‌اند معرفی می‌گردند:

  • Flighthub Group Inc.– May 8
  • Geox Canada Inc.– September 8
  • GNC Holdings– June 29
  • TA Hotel Management Ltd. Partnership– August 17
  • Laura’s Shoppe Inc.– July 31
  • Stokes Inc.– July 27
  • Ann Canada Inc.– July 23
  • Boutique Tristan & Iseut Inc.– July 20
  • Mendocino Clothing Company Ltd.– July 14
  • Lucky Brand Dungarees Canada– July
  • Modasuite Inc.(Frank and Oak clothing retailer) – June 22
  • Sail Outdoors Inc.– June 2
  • Reitmans (Canada)Ltd – May 19
  • Cranbrook Glen Enterprises Ltd.– May 1
  • Foodora Inc.– April 27
  • Marche Restaurants– April 16
  • CannTrust Holdings Inc.– March 31

منبع: dailyhive