Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

تمایل کانادایی‌ها به دریافت واکسن کرونا افزایش یافته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در یک ماه گذشته شهروندان کانادایی بیشتری تصمیم گرفته‌اند واکسن COVID-19 بزنند. طبق مطالعه اخیر موسسه Angus Reid نگرانی شهروندان کانادایی نسبت به واکسن کرونا کاهش یافته و شاهد افزایش 12 درصدی تمایل شهروندان به دریافت واکسن بوده‌ایم. هم‌اکنون موافقان واکسن 60 درصد پاسخ‌دهندگان را تشکیل می‌دهند، این درحالیست که کمتر از یکسال پیش این رقم 46 درصد بود.

به این ترتیب برای اولین بار از تابستان به اینسو اکثریت شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آماده واکسینه شدن هستند.

در این نظرسنجی آنلاین 1،580 کانادایی بین روزهای 7 تا 10 ژانویه شرکت کردند. طبق بررسی‌های انجام شده مردان با سن 55 سال به بالا بیش از سایرین برای دریافت واکسن آماده‌اند و 63 درصد از آن‌ها مدت زمان زیادیست که منتظر دریافت واکسن هستند.

همچنین شهروندان کانادایی موافق واکسیناسیون آن را در مراکز گوناگون دریافت می‌کنند. 90 درصد از این افراد با مراکز متعارف مانند کلینیک‌های پزشکی موافقند، 64 درصد به مراکز drive-through نیز مراجعه می‌کنند و 35 درصد با زدند واکسن در مراکز خرید و فروشگاه‌ها هم مشکل ندارند.

آلبرتا تنها استان کانادا بوده که دیدگاه شهروندانش درباره واکسن نسبت به ماه گذشته تغییر نکرده است. شهروندان ساسکاچوان نیز پس از آلبرتا کمترین تمایل را به دریافت واکسن دارند. از هر پنج شرکت‌کننده این دو استان یک نفر با ایمنی‌سازی کاملا مخالف بوده، درحالی که درصد تردید میان شهروندان کانادا 12 درصد است. همچنین پاسخ‌دهندگان این دو استان کمتر از دیگر نواحی برای دریافت واکسن بی‌صبرانه مناظرند.

در مقابل دیدگاه شهروندان آنتاریو نسبت به واکسن COVID-19 شدیدا تغییر کرده و حال بیشترین تعداد پاسخ‌دهنده که تمایل دارند واکسن را در اسرع وقت بزنند، از آنجا هستند ( با درصد حاشیه‌ 8 درصد).

81 درصد از پاسخ‌دهندگان کانادایی که قصد زدن واکسن دارند از تصمیم خود مطمئن هستند و 19 درصد نیز نگران و مضطرب می‌باشند.

از آغاز پاندمی تاکنون 663،627 شهروند کانادایی به COVID-19 مبتلا شده‌اند که متاسفانه 16،979 نفر از آن‌ها جان خود را بر اثر بیماری از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive