Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

ساخت برنامه‌ای که افکار شما را به هنر انتزاعی تبدیل می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک تیم از دانشجویان دانشگاه آلبرتا برنامه‌ای را ساخته‌اند که افکار انسان را به قطعاتی از هنر انتزاعی تبدیل می‌کند.

ایدِن رِدمن، رئیس NeurAlbertaTech و سرپرست تیمِ این پروژه می‌گوید: «این برنامه که از یک هدست چاپ شده 3D و نوار مغزی (EEG) برای ضبط فعالیت مغز کاربر از طریق جمجمه استفاده می‌کند، RemBRAINdt نام دارد.»

پس از مطالعه اولیه در مورد کاربر، کلمات و تصاویر مختلفی به او نشان داده می‌شود که قصد دارد واکنش احساسی وی را استخراج کند. یک نمودار از فعالیت افزایش یافته مغز کاربر به دست می‌آید که RemBRAINdt، با استفاده از یادگیری ماشینی، قادر به تغییر آن به هنر انتزاعی است.

رِدمن می‌گوید: «این دستگاه به جای اینکه شادی را فقط به‌عنوان رنگ زرد یا خشم را به‌عنوان رنگ قرمز تشخیص دهد، شروع به خواندن تدریجی احساسات می‌کند. طیفی میان ‘نیم‌پرده’ و ‘برانگیختگی’.»

نیم‌پرده احساسات مثبت یا منفی را ثبت می‌کند و برانگیختگی میزان آرامش یا هیجان انگیز بودن چیزی را اندازه می‌گیرد.

نتیجه آن خطوط زیبایی از رنگ‌های پیچ‌خورده است که هر قطعه آن جلوه‌ای تازه به ذهن شخص می‌بخشد.

رِدمن ، 24 ساله، در حال حاضر در حال تحصیل در رشته طراحی صنعتی و مطالعات زبان آسیای شرقی در مقطع لیسانس است، اما سابقه تحصیل در روانشناسی و علوم اعصاب محاسباتی را نیز دارد.

او در ژانویه سال 2020 برای اولین بار ایده RemBRAINdt را به‌عنوان روشی برای جمع آوری کمک مالی در دانشگاه علوم اعصاب و سلامت روان دانشگاه آلبرتا ارائه داد.

اگرچه این پروژه به دلیل وجود COVID-19 به طور موقت متوقف شد، اما از تابستان تیم NeurAlbertaTech از راه دور انجام این پروژه را شروع کرد.

رِدمن می‌گوید از آن زمان RemBRAINdt «بودجه بسیار مناسبی» به دست آورده است؛ از جمله 20،000 دلار از NeuroNexus 2020 که یک مسابقه طراحی نوروتکنولوژی در آلبرتا است. همچنین برای ثبت این پروژه به‌عنوان یک تجارت رسمی تحت عنوان RemBraindt Neurotechnologies Inc اقدام کرده‌اند.

هدف بلند مدت رِدمن پس از همه‌گیری COVID-19، استفاده از دستگاه در رویدادهای عمومی و خصوصی است. هدف کوتاه مدت او اما «تلاش بیشتر» است، زیرا تیم همچنان در حال بهبود RemBraindt است.

او در انتها می‌گوید: «از اینکه مردم به این پروژه علاقه‌مند می‌شوند بسیار هیجان‌زده‌ام.»

 

منبع: dailyhive