Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

کبک در موج سوم همه‌گیری COVID-19

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزیر بهداشت کبک به طور رسمی اعلام کرد با افزایش تعداد موارد ابتلا به COVID-19 این استان در موج سوم این بیماری قرار گرفته است.

کریستین دوبه در یک کنفرانس خبری در مونترال به خبرنگاران گفت: «نیازی نیست از خود بپرسیم که آیا در موج سوم هستیم یا خیر. ما در موج سوم هستیم و آنچه که می‌توانیم انجام دهیم کنترل روند شیوع است.»

وی افزود: «هدف این است که تا جایی که امکان دارد انواع مختلف این ویروس که بیشتر مسری هستند کنترل شوند. در حال حاضر خیلی زود است که در مورد تشدید محدودیت‌های هفته‌های آینده نظری بدهیم. تصمیمات دولت در مورد لغو کاهش محدودیت‌ها به تعداد بستری‌شدگان، به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، بستگی دارد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که دانش‌آموزان دبیرستانی باید به صورت حضوری برای یادگیری دروس به مدارس مناطق قرمز، مانند مونترال، بازگردند. دوبه تأکید کرد که باز نگه داشتن مدارس در اولویت دولت است زیرا این بحران سلامت روان نوجوانان را دچار مشکل کرده است و در صورت نیاز دولت تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

کبک همچنین سالن‌های ورزشی را در مناطق قرمز مانند مونترال بازگشایی کرد و هفته گذشته به مکان‌هایی مانند تئاتر و عبادتگاه‌ها اجازه پذیرایی از 250 نفر را داد.

روز دوشنبه کبک گزارش 891 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را منتشر کرده است و مقامات بهداشتی پنج مورد فوت دیگر مربوط به این بیماری را ثبت کرده‌اند. بر اساس گزارش بهداشت عمومی استان انواع واگیردار COVID-19 همچنان در حال شیوع هستند و تعداد احتمالی موارد ابتلا 362 مورد است که تعداد کل را به 6،480 مورد می‌رساند.

در حال حاضر تعداد کل موارد ابتلا 309،202 نفر است در حالی که از زمان آغاز همه‌گیری 290،000 نفر بهبود یافته‌اند. تعداد جان‌باختگان همچنان بالاترین میزان را در کانادا دارد و به 10،651 نفر رسیده است.

در حال حاضر 477 نفر در بیمارستان بستری هستند. از این تعداد 120 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که نسبت به روز گذشته 6 برابر افزایش داشته است.

از آغاز واکسیناسیون تاکنون 1 میلیون و 261 هزار و 855 دوز واکسن در این استان تجویز شده است که 38،801 دوز آن در روز یکشنبه تجویز شده است.

صدور بیش از 300 برگ جریمه برای رعایت نکردن پروتکل بهداشتی: پلیس مونترال اعلام کرده است که در هفته گذشته بیش از 600 تماس مربوط به اقدامات همه‌گیری دریافت کرده‌اند. هفته گذشته 431 برگ جریمه برای جلوگیری از گسترش COVID-19 توسط مأموران صادر شده است.

پلیس می‌گوید از میان این جریمه‌ها 319 مورد قانون منع رفت و آمد را به Montrealers نقض کرده‌اند. قانون منع رفت و آمد از ساعت 9:30 شب تا 5 صبح در استان اجرا می‌شود.

 

منبع: Globalnews