Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

چین اثربخشی پایین واکسن‌هایش را می‌پذیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مراکز کنترل بیماری چین (CDC) اعتراف کردند که تأثیر دو واکسن کووید 19 تولید شده توسط شرکت‌های دولتی پایین است.

گائو فو، رئيس CDC چین اعلام کرد که این دو واکسن با نام‌های تجاری Sinovac و Sinopharm از میزان محافظت بالایی برخوردار نیستند. در گزارش آسوشیتد پرس آمده است که وزیر امور خارجه چین این موضوع که دوازده کشور این واکسن‌ها را برای توزیع تهیه کردند را تأیید کرده است. وزیر امور خارجه در ادامه گفت دیگر واکسن‌های تولید شده برای تصویب در حال بررسی هستند.

همچنین این سرویس خبری گزارش داد كه یكی از مقامات CDC چین در یك كنفرانس خبری تأیید كرد كه مقامات در حال انجام آزمایشات بالینی واكسن‌هایی هستند كه از پیام‌رسان RNA (mRNA) برای ساخت پروتئین استفاده می كنند اما واكسن‌های Sinovac و Sinopharm از ذرات ویروس مرده برای تحریک ایمنی در بیماران استفاده می‌کنند.

وانگ هوآکینگ، مقام دوم CDC، گفت واکسن‌های mRNA تولید شده در چین  نیز وارد مرحله آزمایشات بالینی شده‌اند.

برنامۀ ساخت واکسن چین با انتقاد شدید برخی مقامات آمریکایی روبرو شده است. به عقیده این منتقدان پکن متهم به استفاده از واکسن‌هایش برای دستیابی به اهداف دیپلماتیک در سراسر جهان است. آنها با زیر سوال بردن فرایند mRNA که در واکسن‌های Pfizer و Moderna استفاده شده است سعی بر جلب مشتری کرده‌اند.

مطالعه انجام شده توسط مقامات بهداشتی برزیل در ماه ژانویه نشان داده است که تزریق واکسن Sinovac کمی بیشتر از 50% در پیشگیری از ابتلا به کووید 19 موثر است.

در حالی که Sinopharm اعلام کرده بود 79% در پیشگیری از ابتلا به کووید 19 موثر است، یک مطالعه انجام شده در امارت متحده عربی نشان داده است که این عدد 86% است.

 

منبع: thehill