Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

کاهش سن دریافت‌کنندگان واکسن کووید-۱۹ تا ۱۸ سال در انتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت انتاریو اعلام کرد تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن کووید-۱۹ را از تاریخ ۱۸ می ساعت ۸ صبح دریافت کنند. سرعت روند واکسیناسیون به دلیل محموله‌های جدیدی که در هفتهٔ جاری وارد کانادا می‌شوند افزایش پیدا کرده است.

مقامات دولتی می‌گویند تعداد زیاد دوزها به دلیل تحویل پیش از موعد محموله‌ای است که قرار بود ۲۴ می وارد کانادا شود. این موضوع برای استان فرصتی ایجاد کرده است که بتواند تعداد بیشتری از مردم آنتاریو را واکسینه کند.

ابتدا قرار بر این بود که افراد ۱۸ سال به بالا در تاریخ ۲۴ می واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کنند، امّا در نهایت شش روز زودتر می‌توانند برای ایمن‌سازی خود اقدام کنند.

انتاریوهایی که ۱۷ سال دارند و در سال ۲۰۲۱ به سن ۱۸ سالگی می‌رسند نیز فقط برای دریافت واکسن Pfizer واجد شرایط رزرو هستند.

در حال حاضر واکسن Pfizer تنها واکسنی است که برای استفاده در جوانان ۱۲ ساله و بالاتر توسط بهداشت کانادا تأیید شده است.

این استان اعلام کرد افراد برای دریافت نوبت می‌توانند از طریق سیستم رزرواسیون استانی یا مرکز تماس یا به صورت مستقیم از طریق واحدهای بهداشت عمومی محلی که از سیستم خودشان استفاده می‌کنند، اقدام کنند.

انتاریو‌های 18 سال به بالا که بر اساس کد پستی در مناطق ۱۱۴ پرشیوع زندگی می‌کنند نیز قبلا واجد شرایط دریافت واکسن شده بودند.

مقامات بهداشت استانی اعلام کردند که تا پایان ماه می ۶۵٪ از بزرگسالان واکسینه خواهند شد. در حال حال نیز بیش از هفت میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است که کمی بیش از نیمی از بزرگسالان را در برمی‌گیرد.

 

منبع: Globalnews