Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

تحویل 2.9 میلیون دوز واکسن Pfizer-BioNTech

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هفتۀ جاری به دلیل افزایش مرسولات Pfizer و BioNTech، کانادا 2,9 میلیون دوز واکسن کووید-19 دریافت می‌کند.

دو شرکت داروسازی  Pfizer و BioNTech در ماه می به صورت هفتگی حدود 2 میلیون دوز واکسن ارسال کرده‌اند اما از روز دوشنبه این میزان را به 2.4 میلیون دوز در هفته خواهند رساند.

به گفتۀ دولت فدرال در هفتۀ پیش رو 500,000 دوز واکسن Moderna به صورت دو محموله جداگانه تحویل گرفته می‌شود. محمولۀ اول در اواسط هفتۀ آینده و محمولۀ دوم آخر هفتۀ آینده تحویل گرفته می‌شود. این واکسن‌ها برای توزیع در استان‌ها و مناطق مختلف کانادا دسته‌بندی می‌شوند.

همچنین دولت انتظار دارد تا پایان ماه ژوئن 1 میلیون دوز واکسن Oxford-AstraZeneca تحویل بگیرد اما برنامه دقیق تحویل این محموله هنوز تأیید نشده است.

سرنوشت بیش از 300,00 دوز واکسن Johnson & Johnson که برای اولین بار در ماه آوریل تحویل گرفته شده است به دلیل عدم مطابقت با استاندارد کیفی هنوز مشخص نیست. به دنبال ایجاد اختلال در تولید واکسن Johnson & Johnson در کارخانۀ داروسازی بالتیمور بهداشت کانادا در حال بررسی ایمنی این  واکسن است.

پس از تصمیمات اتخاذ شده توسط بهداشت کانادا مبنی بر توقف تهیۀ واکسن AstraZeneca پس از مشاهدۀ انقضای این واکسن، دوزهای بیشتری از  Pfizer-BioNTech و Moderna خریداری خواهد شد.

برخی از استان‌ها به دلیل مشکلات تأمین و نگرانی ایجاده شده ناشی از عارضۀ لخته شدن خون با احتمال نادر مرگ، تزریق واکسن AstraZeneca را متوقف کرده‌اند. بیش از دوازده مورد عارضۀ ترومبوسیتوپنی ترومبوتیک ناشی از تزریق این واکسن تأیید شده است و پنجشنبه گذشته 14 مورد دیگر نیز ثبت شده و در دست بررسی قرار گرفته است. به گفتۀ آژانس بهداشت عمومی کانادا در اثر این بیماری پنج نفر فوت کرده‌اند.

در هفتۀ گذشته انتاریو پس از بررسی شواهد موجود در خصوص کاهش احتمال ابتلا به این عارضه پس از دریافت دوز دوم، استفاده از واکسن AstraZeneca را برای دوزهای دوم از سر گرفت.

بر اساس گزارش استان‌ها بیش از 23 میلیون دوز تزریق شده است و بیش از نیمی از جمعیت کانادا حداقل یک دوز واکسن کووید-19 را دریافت کرده‌اند. نزدیک به 2 میلیون کانادایی یعنی چیزی حدود 5% از جمعیت کانادا به طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع: Ctvnews