Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

تخصیص 4.5 میلیارد دلار بمنظور مبارزه با سویه اومیکرون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی کانادا، طی یک کنفرانس خبری درباره شرایط مالی کشور پیش از ورود به سال جدید توضیح داد.

این گزارش شرایط مالی کانادا را بطور شفاف توصیف کرده و به برنامه‌های دولت برای مبارزه با COVID-19 و روند بازیابی شهروندان پس از پاندمی می‌پردازد.

فریلند در اینباره گفت: با استفاده از سیاست مالی قدرتمند و اجتناب از اجرای سیاست‌های ریاضتی مضر بحران مالی 2008، توانستیم شرایط را به شکلی سریع و پایدار بهبود بخشیم. ما 106 درصد از مشاغل نابود شده در دوران اوج پاندمی را بازسازی کردیم اما هنوز تا شرایط ایده‌آل فاصله داریم و ظهور سویه اومیکرون آینده را تیره و تار کرده است. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هنوز مبارزه با COVID-19 مهمترین پروژه ملی ما محسوب می‌شود.

در این گزارش به تخصیص منابع مالی برای بریتیش‌کلمبیا، که اخیرا درگیر سیلی ویران‌گر شد، نیز اشاره می‌شود. اتاوا حدود 500 میلیون دلار را برای جبران خسارت‌های این سیل اختصاص داده است.

براساس اظهارات فریلند بودجه 4.5 میلیارد دلاری مبارزه با سویه اومیکرون بمنظور حمایت از نیروی کار، که بخاطر بیماری مجبور به قرنطینه هستند، هزینه خواهد شد.

از دیگر جزئیات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصیص 1.7 میلیارد دلار بمنظور افزایش دسترسی به کیت‌های تست فوری در سرتاسر کانادا با هدف شناسایی زودهنگام بیماری، شکستن زنجیره انتقال ویروس و کاهش سرعت شیوع آن.
  • تخصیص 2 میلیارد دلار بمنظور ارائه خدمات درمانی حیاتی برای مبتلایان به COVID-19.
  • تخصیص 100 میلیون دلار برای Safe Return to Cross Fund و 10 میلیون دلار برای بهبود سیستم تهویه مدارس First Nations با هدف حفاظت از دانش‌آموزان، آموزگاران، کارکنان مدارس و والدین در برابر شیوع بیماری.

دولت همچنین پیشنهاد افزایش حمایت مالیاتی Eligible Educator School را اراده داده تا آموزگاران بتوانند یک اعتبار مالیاتی قابل استرداد 25 درصدی تا سقف 1,000 دلار دریافت کنند.

  • تخصیص 70 میلیون دلار بمنظور حمایت از پروژه‌های اجرای سیستم تهویه مطبوع در ساختمان‌های عمومی و اجتماعی چون بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز جمعی.
  • تخصیص اعتبار مالیاتی جدید Small Businesses Air Quality Improvement به میزان 25 درصد هزینه بروزرسانی سیستم تهویه و فیلتر هوا (تا 10,000 دلار برای هر مکان و مجموعا 50,000 دلار).
  • یک نوبت کمک مالی بمنظور کاهش مشکلات مالی Guaranteed Income Supplement (GIS) و دریافت‌کنندگان Canada Emergency Response Benefit (CERB) و Canada Recovery Benefit (CRB) طی سال 2020.
  • ارائه کمک‌هزینه پرداخت بدهی برای دانشجویانی که ملزم به بازپرداخت CERB هستند و نمی‌توانند از Canada Emergency Student Benefit بهره‌مند شوند.
  • تخصیص 50 میلیون دلار بمنظور کمک به رفع مشکلات زنجیره تامین در کانادا و دریافت پیشنهادات اقتصادی برای National Trade Corridors Fund، با هدف کمک به ظرفیت ذخیره‌سازی بنادر کانادا و دیگر اقدامات تسهیل کننده فرایند زنجیره تامین.

براساس این گزارش کسری بودجه دولت در سال مالی 2020-21 کمتر از مقدار پیشبینی شده در برنامه بودجه دولت خواهد بود.

در اوایل سال جاری اتاوا کسری بودجه دولت را 154.7 میلیارد دلار پیشبینی کرد، اما گزارش جدید نشانگر آن است که این کسری 144.5 میلیارد دلار خواهد بود.

فریلند بخشی از سخنرانی خود را به بررسی شرایط نگهداری از کودکان اختصاص داد و در اینباره گفت: تا پنج سال آینده شهروندان کانادایی می‌توانند با پرداخت روزانه 10 دلار از برنامه نگهداری کودکان بهره‌مند شوند. این برنامه همزمان با در دسترسی شهروندان به سیستم جهانی مراقبت‌های بهداشتی اجرا خواهد شد. برنامه مذکور یک موفقیت تاریخی بوده که شرایط زندگی والدین کانادایی را تغییر می‌دهد و آینده والدین در نسل‌های آتی را شکل خواهد داد.

منبع: Daily Hive