Thursday, April 18, 2024
-1.2 C
Calgary

قدیمی ترین ساختمان های کانادا که تا امروز همچنان پابرجا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هیچ حسی زیباتر از قدم زدن در خانه هایی قدیمی با وجود هزاران رمز و راز میان دیوارهایشان نیست. تعدادی از  این خانه های قدیمی دیدنی در کانادا وجود دارد که بازدید از آنها، تجربه شگفت انگیزی شبیه به سفر در زمان است.

با اینکه تاریخ کشور کانادا به هزاران سال پیش باز نمی گردد، قدیمی ترین ساختمان هایی که تا به امروز توانسته اند در کانادا پابرجا بمانند، اغلب مربوط به سال های اولیه 1600 هستند. همانطور که می­توانید حدس بزنید همگی آن­ها در استان کِبِک، به خصوص در شهر های کبک و مونترال واقع شده اند.

در ادامه با چند نمونه از این خانه های تاریخی در کانادا آشنا خواهیم شد که بسیاری از آن ها برای بازدید عموم باز هستند. بنابراین اگر به تاریخ و مکان های تاریخی علاقه­مند هستید، می توانید آن هارا به لیست سفر­هایتان اضافه کنید.

Maison des Jésuites-de-Sillery (1637)

کبک ده ها ساختمان قدیمی را در خود جای داده است؛ اما این ساختمان، قدیمی ترین بنا در کل کشور است. این مکان جزو اولین بناهایی بود که در نیوفرنس و توسط یسوئی هایی که به دنبال بشارت دادن به ساکنان بومی به منطقه آمده بودند، ساخته شد.

Auberge Place d’Armes (1640)

این مسافرخانه در سال های اولیه 1600 و توسط گیلام کولیارد، از اولین مهاجران فرانسوی ساخته شد. اکنون نیز، با گذشت این همه سال، بازهم از آن، به عنوان مسافرخانه استفاده شده و توسط نوادگان کولیارد اداره می شود.  این ساختمان همچنین مبدا و محل رستوران مجلل Bistro 1640 است که در آن، غذاهای مدرن کانادایی سرو می شود.

rsuline Monastery of Quebec City (1642)

این صومعه که توسط گروهی از راهبه­های اورسولین تأسیس شد، قدیمی ترین مؤسسه برای آموزش زنان در آمریکای شمالی است. اگرچه در طی دوران محاصره کبک آسیب هایی بر آن وارد شده است، اما ساختمان های گوتیک آن هنوز پابرجا هستند.

Maison Delisle (1648)

این خانه کوچک مستطیل شکل، در گذشته متعلق به کاپیتان نظامی، پل پِررو بود. اگرچه ممکن است خانه کوچکی به نظر برسد، اما در واقع در اواخر دهه 1600 بازسازی شده و وسعت یافته است. این خانه از زمان ساخت خود، حمله ها و آسیب های زیادی را متحمل شده است. از جمله در سال 1759، که نیروهای انگلیسی به آن حمله کرده و سپس آن را به آتش کشیدند. اما با تمام گذشته سختی که به خود دیده است، هنوز پابرجاست.

Maison du Duc-de-Kent (1648)

خانه دوک کِنت که درست پشت قلعه Frotenac قرار دارد، نام خود را از مشهورترین ساکن آن، یعنی شاهزاده ادوارد، دوک کنت و استراثاِرن گرفته است. بسیاری از قسمت های ساختمان از زمان ساخت آن تا به امروز بازسازی شده است، اما پایه و دیوارهای طبقه اول دست نخورده باقی مانده اند.

Maison Hudon (1668)

این خانه که به دلیل سقف قرمز متمایزش به عنوان Maison Rouge نیز شناخته می شود، در اصل برای خانواده هودون ساخته شد. فضای داخلی بنا در سال 2007 بازسازی و در سال 2010 به مالکان جدید فروخته شد.

Manoir Boucher de Niverville (1668)

این اقامتگاه تاریخی در دهه 1960 تحت بازسازی قرار گرفت و هم اکنون به بنایی تاریخی و قابل دسترس برای عموم تبدیل شده است (اگرچه در حال حاضر به طور موقت بسته است). در داخل آن، نمایشگاهی از وسایل زندگی بورژوایی متعلق به دوران نیوفرنس وجود دارد.

منبع: dailyhive