Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

آیا تزریق دوز چهارم واکسن فایزر ضروریست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بگفته آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، تزریق دوز چهارم واکسن این شرکت برای جلوگیری از شیوع عفونت کرونا ضروری است.

بورلا این اظهارات را در مصاحبه خود با شبکه CBS بیان داشت و افزود شرکت فایزر در حال تولید واکسن سویه اومیکرون است. او ابراز امیدواری کرد که تزریق واکسن اومیکرون موجب ایمنی یکساله در افراد شود.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: “تزریق دوز چهارم واکسن ما در شرایط کنونی ضروریست. میزان ایمنی بدن پس از تزریق دوز سوم کاملا مطلوب است و جلوی بستری و مرگ‌ومیر را می‌گیرد اما کافی نخواهد بود.”

هم‌اکنون بورلا بسته‌ای اطلاعاتی به سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده ارائه کرده تا در صورت موافقت مسئولان بهداشتی ترریق دوز چهارم واکسن در آمریکا آغاز شود.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که بسیاری از استان‌های کانادا محدودیت‌های کرونایی ازجمله پوشیدن ماسک و ارائه پاسپورت واکسن را برداشته‌اند.

در کانادا کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده باشند واکسینه تلقی می‌شوند، با اینحال بسیاری از شهروندان دوز سوم یا تقویتی را تزریق کرده‌اند.

بگفته سازمان بهداشت کانادا هنوز بسته اطلاعاتی متبط با تزریق دوز چهارم واکسن شرکت فایزر برای آن‌ها ارسال نشده است.

یکی از سخنگویان این سازمان اظهار داشت که تزریق کامل دوزهای واکسن موجب ایمنی بدن در برابر موارد شدید کرونا و بستری می‌شود اما سطح ایمنی ممکن است در گذر زمان کاهش یابد.

هم‌اکنون تزریق دوز چهارم برای افرادی که از ضعف نسبی یا جدی سیستم ایمنی رنج می‌برند تجویز شده و باید آن را به فاصله شش ماه پس از تزریق دوز تقویتی دریافت کرد.

بنابر اعلام سازمان بهداشت کانادا داده‌های مربوط به تاثیر تزریق دوز چهارم واکسن COVID-19 بر کسانی که دو دوز نخست را دریافت کرده‌اند بسیار محدود است. البته کمیته ملی Advisory Committee on Immunization (NACI) در حال بررسی اطلاعات بوده و گزارش‌های تکمیلی در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

منبع: Daily Hive