Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

جام جهانی ۲۰۲۶ با میزبانی ونکوور و تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قراراست جام جهانی ۲۰۲۶، بزرگ‌ترین جام جهانی طول تاریخ این مسابقات، بزرگ‌تر از قبل شود.

فیفا تعداد مسابقات ویژه مردان جام جهانی جون و جولای ۲۰۲۶ را که در ایالات متحده، مکزیک و کانادا میزبانی خواهد شد، افزایش داده است.

۴۸ کشور در جام جهانی ۲۰۲۶ شرکت خواهند کرد. این در حالی است که تعداد کشورهای شرکت‌کننده در جام جهانی پیشین ۳۲ کشور بوده است. فیفا برنامه خود را در خصوص مرحله مقدماتی این مسابقات ارائه داده است. در این طرح ۱۶ گروه سه تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و دو تیم برتر به مرحله حذفی می‌رسند.

شورای فیفا در رواندا با این طرح موافق کرد. با این تفاوت که ۱۲ گروه چهار تیمی در مرحله مقدماتی با دو تیم برتر از هر گروه به همراه ۸ تیم برتر به مرحله یک هشتم نهایی خواهند رفت.

رئیس فیفا، جیانی اینفانتینو، در قطر به این طرح اشاره کرده بود. در نتیجه ۲۴ بازی جدید به مرحله مقدماتی اضافه خواهد شد. این خبر برای میزبانان این مسابقات نظیر ونکوور و تورنتو خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است. پیش از این کانادا میزبان ۱۰ بازی بود.

علاوه بر این، تیم مردان کانادا به جای دو بازی، سه بازی پیش رو خواهند داشت.

فیفا نیز تأیید کرده بود کشورهای ایالات متحده، مکزیک و کانادا به میزبانی این مسابقات خواهند رفت. کانادا برای اولین بار رتبه ۵۳ جهانی فیفا را از آن خود کرده است.

سلامت ورزشی، امکانات رفاهی بازیکنان، سفرهای تیمی، جذابیت ورزشی و تجاری، تجربه تیمی و هواداران مواردی بودند که توسط شورای فیفا مورد بررسی قرار گرفتند. به عقیده فیفا این تغییرات خطر تبانی را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد و تمامی تیم‌ها حداقل سه بازی پیش رو خواهند داشت. زمان استراحت تیم‌ها نیز در این طرح بررسی شده‌اند.

با وجود اینکه برنامه کامل فیفا به طور کامل منتشر نشده، فیفا تاریخ فینال جام جهانی را ۱۹ جولای ۲۰۲۶ به میزبانی ایالات متحده اعلام کرده است.

 

 

منبع: Dailyhive