Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

IBM هوش مصنوعی را جایگزین هزاران شغل می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت فناوری IBM به رسانه Bloomberg گفته است که تصمیم دارد استخدام ۷۸۰۰ نیروی پشتیبانی با پتانسیل جایگزینی توسط هوش مصنوعی را متوقف خواهد کرد.

به گفته آرویند کریشنا، مدیر اجرایی IBM که از سال ۲۰۲۰ با این شرکت همکاری می‌کند، برخی از مشاغل می‌توانند در پنج سال آینده به صورت کاملا خودکار انجام شوند. این مشاغل شامل مشاغلی می‌شوند که در ایجاد نامه‌های تأییدیه اشتغال و جابه‌جایی کارمندان میان بخش‌های مختلف نقش دارند. علاوه بر این، این مشاغل با مشتریان ارتباط مستقیم ندارند.

به گفته کریشنا، احتمال اینکه هوش مصنوعی در ده سال آینده جایگزین برخی از نقش‌های منابع انسانی نظیر ارزیابی بهره‌وری نیروی کار شود بسیار کم است.

IBM یک شرکت فناوری آمریکایی است که در سراسر کانادا، از جمله ونکوور، میسیساگا و مونترال دفتر دارد.

این شرکت فناوری در ماه ژانویه ۱.۵ درصد از نیروی کار خود، ۳۹۰۰ شغل، را به دلیل عدم دستیابی به اهداف مالی سالانه در سراسر جهان کاهش داد.

با این وجود، IBM‌ در سه ماهه اول سال جاری ۷۰۰۰ نیروی جدید استخدام کرده است.

پیشرفت هوش مصنوعی در چند سال اخیر باعث شده است که بسیاری از شرکت‌ها به منظور تسهیل عملیات، افزایش بهره‌روی و کاهش هزینه‌ها تشویق به استفاده از این ابزارهای کاربردی شوند.

بر اساس گزارش شرکت خدمات مالی Goldman Sachs که در ماه مارچ منتشر شد، ۳۰۰ میلیون شغل در خطر کاهش و جایگزینی با هوش مصنوعی مولد قرار دارند.

تصمیم IBM در خصوص توقف استخدام نیروی جدید بار دیگر این پرسش را مطرح کرده است که بازار کار در اقتصادی مبتنی بر هوش مصنوعی چه تغییراتی را مشاهده خواهد کرد.

کریشنا همچنین پیش‌بینی می‌کند که ایالات متحده در اواخر سال جاری رکود اقتصادی کوتاه‌مدتی را تجربه خواهد کرد. این موضوع باعث از دست دادن مشاغل و صنایع در سراسر جهان خواهد شد.

 

 

منبع: Dailyhive