Monday, April 29, 2024
6.7 C
Calgary

بررسی شیوع مشکوک بوتولیسم توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس بهداشت عمومی کانادا به تازگی اطلاعیه‌ای در خصوص شیوع مشکوک بیماری بوتولیسم در بوردو، فرانسه، منتشر کرده است.

هم‌اکنون ۱۰ مورد مشکوک مبتلا به بوتولیسم مرتبط با ماهی ساردین سرو شده در رستوران Tchin Tchin Wine Bar مشاهده شده است. ۳ مورد از این مبتلایان کانادایی هستند. همچنین یکی از مبتلایان غیرکانادایی جان باخته است.

بر اساس این گزارش، در حالی که علائم بوتولیسم پس از هشت روز نمایان می‌شود، احتمال ابتلای کانادایی‌هایی که به فرانسه سفر کردند و در رستوران ذکر شده غذا خوردند وجود دارد. این رستوران در یکی از مناطق محبوب گردشگری و در نزدیکی منطقه طرفداران Rugby World Cup 2023 قرار دارد.

افراد مبتلا به بوتولیسم از ۴ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ در معرض آلودگی بوده‌اند.

بیماری بوتولیسم نادر اما به شدت خطرناک است و از طریق سم تولید شده توسط نوع خاصی باکتری ایجاد می‌شود. خوردن غذا و یا نوشیدنی‌های آلوده راه‌های انتقال بوتولیسم هستند.

علائم بیماری بوتولیسم شامل تهوع، استفراغ، خستگی و افتادگی پلک می‌شود. این علائم به طور معمول در مدت زمان کوتاه بروز پیدا می‌کنند اما در برخی موارد ۸ روز پس از قرارگیری در معرض باکتری ظاهر می‌شوند. افراد مبتلا به بوتولیسم لازم است به سرعت در بیمارستان بستری شوند و احتمال مرگ در بیماران بدخیم وجود دارد.

احتمال داده می‌شود که ماهی‌های ساردین سرو شده در رستوران Tchin Tchin Wine Bar منبع آلودگی باشند. در نتیجه افرادی که در این رستوران غذا خوردند باید علائم بیماری را بررسی کرده و در صورت مشاهده هر یک از آنها به مراقبت‌های پزشکی مراجعه کنند.

 

 

منبع: Dailyhive