Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

اطلاعات کاربردی در مورد تشکیل پرونده مالیاتی سال ۲۰۲۴

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که چک‌لیست تصمیمات سال جدید را یادداشت می‌کنید، لازم است اظهارنامه مالیاتی امسال را نیز کامل کنید.

مراحل ابتدایی تکمیل اظهارنامه مالیاتی علاوه بر این که بسیار ساده است به شما این امکان را می‌دهد تا از معافیت‌های مالیاتی و اعتباراتی ارائه شده توسط CRA استفاده کنید.

در این مطلب قرار است اطلاعات مفیدی در مورد تشکیل پرونده مالیاتی سال ۲۰۲۴ با شما به اشتراک بگذاریم. با پیکوبینو همراه باشید.

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی ۲۰۲۴ چه زمانی است؟

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی شخصی در کانادا ۳۰ آپریل ۲۰۲۴ است. در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی افراد باید ۵ درصد از مجموع بدهی خود را به علاوه ۱ درصد باقیمانده بابت تاخیر به عنوان جریمه پرداخت کنند. توجه داشته باشید که CRA اجازه ثبت نام برای تمدید اظهارنامه مالیاتی را به شما نخواهد داد.

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی ۲۰۲۴ کسب‌وکارها

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای صاحبان مشاغل بر اساس سال مالی تعیین می‌شود و به طور معمول ۶ ماه پس از پایان دوره مالی تعیین می‌گردد. این تاریخ می‌توانید برای برای مشاغل ۶ ماه پس از ۳۱ دسامبر و برای مشاغل دیگر تاریخ دیگری باشد.

تغییرات مهم در مالیات‌های شخصی و مالیات‌های مشارکتی در سال ۲۰۲۴

تعدادی از کدهای مالیاتی سال ۲۰۲۴ توسط CRA تغییر کرده‌اند که قرار است در سال جاری اجرا شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین تغییرات پرونده‌های مالیاتی شخصی را با هم بررسی می‌کنیم.

مالیات بر درآمد و کسب و کارهای مشارکتی

امسال با افزایش مالیات بردرآمد و کسب و کارهای مشارکتی آغاز شده است. افزایش دستمزدها و افزایش برنامه‌های حمایت اجتماعی دولتی از مهم‌ترین عوامل افزایش مالیات‌ها به شمار می‌روند. این تغییرات ممکن است در نظر اول به عنوان کاهش دستمزد شما شناخته شود، اما در واقع به معنای افزایش مزایای بلندمدت نظیر افزایش خدمات بهداشت و اجتماعی خواهد بود.

طرح بازنشستگی کانادا (CPP)

امسال CRA درآمد مستمری را برای CPP افزایش می‌دهد. این عامل به طور مستقیم مشارکت‌ها و مزایا را بهبود خواهد داد. علاوه بر این، CPP2 شامل افزایش درآمد به بیش از ۶۸۵٬۰۰۰ دلار با سقف ۷۳۲٬۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۴ و ۷۹۴٬۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد بود که منجر به افزایش امنیت بازنشستگان می‌شود.

بیمه اشتغال (EI)

بیمه اشتغال نیز با افزایش نرخ حق بیمه و حداکثر درآمد قابل بیمه یکی دیگر از تغییرات CRA‌ است. این تغییرات پس از افزایش تقاضا برای پوشش EI و محافظت از مشاغلی که در بازارهای متغر فعال هستند، تغییر یافته است. بر اساس این تغییر میزان کمی از دستمزد ماهانه شما کاسته می‌شود اما در صورت مواجه با بیماری از حمایت بیشتری برخوردار خواهید شد.

مالیات کربن

با توجه به اینکه دولت کانادا به دنبال انتشار خالص صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ است، مالیات کربن در این کشور از ۶۵ دلار به ۸۰ دلار در هر تن افزایش پیدا می‌کند. گرچه این موضوع برای محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در دراز مدت منجر به افزایش هزینه حمل و نقل عمومی و در پی آن قیمت کالاها و خدمات خواهد شد.

مالیات بر الکل

یکی دیگر از تغییرات قابل‌توجه در مالیات کانادا افزایش غیرمستقیم مالیات بر مشروبات الکلی نظیر آبجو، شراب و لیکورها است. مهم‌ترین افزایش مالیات بر الکل نگرانی‌های بهداشت عمومی در خصوص تأثیرات الکل بر سلامت انسان در دراز مدت و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی دولت است.

مالیات بر خدمات دیجیتال (DST)

امسال CRA به طور مستقیم شرکت‌های بزرگ آنلایت را مورد هدف قرار داده است. دولت کانادا قصد دارد با مالیات بر خدمات دیجیتال فضا را برای فعالیت مشاغل سنتی باز کرده و آنها را به سودهی برساند. بر اساس اطلاعات فدراسیون مالیات‌دهندگان کانادا، این مالیات ۱.۲ میلیار دلار  در سال ۲۰۲۴ برای مالیات‌دهندگان هزینه خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود این مالیات طیف وسیعی از خدمات دیجیتال مانند استریمینگ و تبلیغات آنلاین می‌شود. این موضوع می‌تواند افزایش هزینه خدمات دیجیتال را در پی داشته باشد.

تغییرات مالیات استانی در سال ۲۰۲۴

علاوه بر تغییرات مالیات در سراسر کانادا، برخی استان‌ها تغییرات متفاوتی را مشاهده خواهند کرد.

آلبرتا: بازگردانی مالیات بر سوخت استانی، معرفی گروه مالیات بر درآمد پایین‌تر و بهبود قانون حمایت از مالیات‌دهندگان

بریتیش کلمبیا: افزایش مالیات بر کربن و مالیات بر خانه‌های خالی

منیتوبا: تطبیق مالیات بر درآمد شخصی و مالیات بر سوخت، کاهش مالیات کارفرمایان بهداشت و آموزش

انتاریو: تمدید کاهش مالیات گاز و افزایش مالیات خانه‌های خالی در تورنتو

کبک: کاهش نرخ مالیات بر درآمد دو براکت اول مالیاتی و افزایش نرخ مالیات Qpp و حداکثر درآمد قابل بیمه

ساسکاچوان: افزایش مالیات کسب و کارهای کوچک از یک درصد به دو درصد

حوزه آتلانتیک: معافیت و کاهش مالیات کربن مورد استفاده برای گرمایش خانه‌ها و تغییردر ساختار مالیات بر درآمد و مالیات سوخت

زمان اجرایی مالیات‌ها

بسیاری از این تغییرات در پرونده مالیاتی سال ۲۰۲۳ شما تاثیر نمی‌گذارند اما تمامی تغییرات در سال جاری اجرا خواهند شد. در نتیجه لازم است بودجه خود را بر اساس آنها تعیین کنید و در زمان ثبت اظهارامه مالیاتی سال آينده آنها را مدنظر قرار دهید. اگر قصد دارید در مالیات خود صرفه‌جویی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم اعتبارات و کسرهای مالیاتی را در این لینک بررسی کنید.

منبع: CTVNews