Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

بررسی آخرین تغییرات در برنامه دندانپزشکی فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهدشت کانادا شرایط را برای استفاده کانادایی‌ها از برنامه دندانپزشکی فدرال تسهیل کرده است.

سالمندان واجد شرایط می‌توانند با استفاده از برنامه Canadian Dental Care Plan (CDCP) خدمات دندانپزشکی را از ما مه دریافت کنند. کانادایی‌های با سن 87 سال یا بیشتر از ماه دسامبر درخواست خود را ارسال کرده‌اند و از ماه جاری کانادایی‌های با سن 70 سال به بالا امکان ثبت‌نام دارند؛ شهروندان 65 تا 69 ساله نیز می‌توانند از ماه مه درخواست خود را ارسال کنند.

هرچند مارک هالند، وزیر بهداشت کانادا، جزئیات برنامه را در ماه دسامبر اعلام کرد اما هنوز تعداد زیادی از شهروندان پرسش‌هایی درباره این برنامه دارند.

شهروندان برای استفاده از این طرح باید به خدمات بیمه دندانپزشکی دسترسی نداشته باشند، مجموع درآمد خانواده آن‌ها کمتر از 90,000 دلار باشد و برای مقاصد مالیاتی ساکن کانادا و دارای اظهارنامه مالیاتی سال گذشته باشند. به گفته دولت فدرال منظور از درآمد حقیقی مجموع درآمد خانواده بعلاوه مبالغ بازپرداخت شده بابت کمک‌هزینه‌ UCCB و RDSP، منهای مبالغ UCCB و RDSP دریافتی است.

تمام کسانی که از برنامه‌های دندانپزشکی استانی، منطقه‌ای و فدرال بهره می‌برند و این موارد را رعایت می‌کنند، می‌توانند برای این برنامه نیز درخواست دهند.

با این حال استفاده از بیمه پزشکی از دیگر منابع ارائه‌دهنده می‌تواند کانادایی‌ها را فاقد شرایط لازم برای استفاده از این برنامه کند.

بنابر اعلام سازمان بهداشت کانادا و طبق تغییرات جدید، کسانی که از بیمه درمانی ارائه شده توسط کارفرما یا دیگر اعضای خانواده استفاده می‌کنند نمی‌توانند به برنامه CDCP دسترسی داشته باشند.

این موضوع برای آن دسته از شهروندان که پوشش درمانی دندانپزشکی یا بیمه یک سازمان حرفه‌ای یا آموزشی را دارند نیز امکان استفاده از برنامه CDCP را ندارند.

باید توجه داشت که این شرایط، حتی اگر بتوان از برنامه انصراف داد یا فرد سابقه استفاده از آن را نداشته باشد، همچنان او را از دسترسی به برنامه CDCP محروم می‌کند.

با این وجود در صورتی که افراد سالمند از مزایای گوناگون شامل برنامه‌های بازنشستگی فدرال، استانی و منطقه‌ای انصراف دهند، می‌توانند تحت شرایط خاص واجد شرکت در این طرح درمانی شوند. هرچند مزایای بازنشستگی بزرگترین عامل محرومیت سالمندان از برنامه CDCP هستند اما در صورتی که شهروندان پیش از تاریخ 11 دسامبر 2023 از آن‌ها انصراف داده باشند و قوانین اجازه بازگشت را به آن‌ها ندهد، می‌توانند برای CDCP درخواست دهند.

آن دسته از شهروندان که از بیمه خصوصی استفاده می‌کنند یا تحت پوشش بیمه یک عضو خانواده هستند نیز باید از آن برنامه انصراف دهند. بر اساس قوانین کنونی آن دسته از کانادایی‌ها که برنامه بیمه خصوصی دارند واجد شرکت در طرح CDCP نیستند، اما در صورت تغییر شرایط می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

در حال حاضر کانادایی‌های واجد شرایط با سن بیشتر از 70 سال نامه ثبت‌نام در طرح CDCP را دریافت کرده‌‎اند. در این نامه یک کد وجود دارد که می‌توان آن را با استفاده از تلفن فعال کرد. به گفته سازمان بهداشت آن دسته از شهروندان واجد شرایط که در ماه مه درخواست دهند می‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

فرایند ثبت‌نامه در طرح CDCP برای شهروندان بالغ با گواهی اعتبار مالیاتی از کارافتادگی (Disability Tax Credit) و کودکان زیر 18 سال، در ماه ژوئن ادامه پیدا می‌کند.

بنابر اعلام دولت از سال 2025 تمامی شهروندان واجد شرایط که شرایط لازم را داشته باشند می‌توانند در طرح CDCP ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت کانادا، تاکنون بیش از یک میلیون سالمند مراحل ثبت‌نام را برای استفاده از طرح دندانپزشکی، تکمیل کرده‌اند.

منبع: Global News