Friday, April 26, 2024
4.6 C
Calgary

افزایش حقوق کارمندان آلبرتا از اولین روز October

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افزایش حقوق کارمندان آلبرتا از دیروز اول اکتبر اجرا شد و طبق آن، کمترین دستمزد ممکن از ساعتی 13.60 دلار به 15 دلار رسید.

در طول سالیان گذشته، دستمزدها مرتبا در حال افزایش بوده اند و تا اخر این ماه دستمزدها به 15 دلار خواهد رسید.

اکتبر گذشته، کمترین دستمزد از 12.20 دلار به نرخ کنونی (13.60 دلار) رسید و احتمالا در ادامه نیز رشد 1.40 دلاری خواهد داشت.

به نقل از Public Interest Alberta، بیش از 300 هزار نفر از اهالی آلبرتا از این افزایش حقوق سود می کنند و 110 هزار نفر از این جمعیت از اهالی کلگری هستند.

مدیر اجرایی Joel French، Public Interest Alberta گفت:” مدت زیادی است که کارمندان حقوقی در سطح فقر دریافت می کنند. افزایش نرخ دستمزدهای حداقلی باعث می شود که این افراد بتوانند بهتر به خانواده خود رسیدگی کنند. البته این کار بخشی از برنامه ایجاد یک اقتصاد قوی نیز هست.”

جالب است بدانید بیشتر افراد فکر می کنند اکثریت کسانی که دستمزد حداقلی دریافت می کنند، جوانانی هستند که به کارهای پاره وقت اشتغال دارند. اما طبق تحقیقات، بیشتر کسانی که دستمزد زیر 15 دلار دریافت می کنند سنشان بالای 20 سال است.

French گفت:” اکثر افرادی که زیر 15 دلار دریافت می کنند، بالای 20 سال سن دارند. این افراد یا می خواهند به کار جدیدی مشغول شوند و یا به دنبال حمایت از خانواده های خود هستند. این افراد بیشتر از همه به این پول نیاز دارند.”

Public Interest Alberta اعلام کرد که دستمزد معیشت به 18.15 دلار در ساعت رسیده است که این میزان دستمزد از آنچه 183 هزار نفر از اهالی کلگری دریافت می کنند بیشتر است.

با اینکه دستمزد حداقلی کاملا به دستمزد معیشت نمی رسد، اما به هرحال اختلاف این دو نرخ کاهش پیدا می کند.

منبع: Dailyhive