Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

این شرکت‌ها جزو ۵ شرکت آلاینده در زمینه مواد پلاستیک در کانادا هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزرگ‌ترین شرکت‌های آلاینده در زمینه مواد پلاستیک در کانادا به دنبال بازرسی زباله‌ها توسط سازمان Greenpeace  کانادا اعلام شدند. طبق اعلام سازمان Greenpeace، تعدادی داوطلب هزاران ساعت وقت صرف غربال کردن، جداسازی و شمارش بسته بندی‌های پلاستیکی جمع آوری شده از سواحل و رودخانه‌های کانادا و سراسر دنیا کردند. نتایج اعلام شده توسط این گروه اسامی شرکت‌هایی که با دور انداختن مواد پلاستیکی تجزیه ناپذیر راه‌های آبی، اقیانوس‌ها، فضاهای سبز و جوامع شهری را آلوده می‌کنند فهرست کرده و اقدامات آن‌ها را شرم‌آور توصیف کرده است.

بازرسی‌های انجام گرفته توسط آن‌ها در کانادا نشان داد که ۵ شرکت جزو عمده شرکت‌های آلاینده در زمینه مواد پلاستیک هستند: نستله (Nestl)، تیم هورتونز (Tim Hortons)، شرکت‌های پپسی‌کولا (PepsiCo) و کوکاکولا (Coca-Cola) و شرکت مک‌دونالد (McDonald) که بسته‌بندی‌های پلاستیکی متعلق به محصولات این شرکت‌های چندملیتی مکرر به همان ترتیبی که گفته شد در بین زباله‌های جمع‌آوری شده یافت شد.

از منظر جهانی ۳ شرکت از میان همین ۵ شرکت جزو آلاینده‌ترین شرکت‌ها شناخته شدند که در این بین شرکت کوکاکولا به عنوان آلاینده‌ترین شرکت در زمینه مواد پلاستیک نامیده شد و به دنبال آن شرکت‌های پپسی کولا، نستله، دانون (Danone) و شرکت بین‌المللی ماندلز (Mondelez) رده‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

سازمان Greenpeace می‌گوید که ۶۴ درصد از زباله‌های پلاستیکی شناسایی شده در سراسر آمریکای شمالی به ترتیب برند متعلق به شرکت‌های کوکاکولا، پپسی کولا و نستله بوده است. شرکت Hortons با دورریختن فنجان‌های یک بارمصرف قهوه یکی از عمده شرکت‌های آلاینده سواحل و رودخانه‌های کانادا است. سازمان Greenpeace در ادامه افزود:

فنجان‌های پلاستیکی قهوه و ظرف‌های پلاستیکی سایر نوشیدنی‌های گازدار جزو سومین اقلام رایج پلاستیکی یافت شده بودند و در این میان شرکت‌های تیم هورتونز، مک دونالد و استارباکز (Starbucks) در زمره عمده‌ترین شرکت‌های ایجاد کننده این زباله‌های پلاستیکی قرار دارند. دومین نوع اقلام پلاستیکی که به طور مکرر در بین زباله‌ها یافت شد بطری‌های پلاستیکی متعلق به محصولات نستله، کوکاکولا و پپسی‌کولا بودند. بیشترین تعداد بطری‌های یافت شده متعلق به آب معدنی و نوشیدنی‌های گازداربودند.

بازرسی‌های سازمان Greenpeace با مشارکت فعالانه مرکز Ecology Action در هالیفاکس (Halifax)؛ Surfrider Vancouver در ونکوور؛ گروه‌های حامی محیط زیست موسوم به Strawless Toronto ، Don’t Mess with the Don و Stop Plastics در تورنتو و Mission 10 Tonnes در مونترال انجام گرفته است. موسسه حمایت از محیط زیست Surfrider Pacific Rim نیز یک بازرسی مشابه در شهر توفینو (Tofino) از ایالت بریتیش کلمبیا انجام داد. Greenpeace گفته است که از ۵ نقطه از سراسر کانادا ۲۲۳۱ قطعه زباله قابل شناسایی جمع‌آوری کرده‌اند که بیشتر از ۷۰۰  قطعه آن‌ها دارای برند بوده اما به دلیل پوسیدگی و وارفتگی زباله‌ها قابل شناسایی نبودند.

منبع: dailyhive